Nämndsekreterare/registrator
Munkedals Kommun / Administratörsjobb / Munkedal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Munkedal,
Uddevalla,
Färgelanda,
Lysekil,
Sotenäs eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Munkedals Kommun i Munkedal,
Lysekil eller i
hela Sverige Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna då är du varmt välkommen till oss!
Munkedals kommun ligger mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till motor- och järnväg. Kommunen har ca 10 600 invånare och inom kommunens organisation arbetar runt 1000 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter. Vi har ett välmående näringsliv med stor potential, bra skolor på grund- och gymnasial nivå, vuxenutbildning, föreningar inom varierade områden, ett stort utbud av aktiviteter och mycket mer. Allt detta tillsammans med organisationen, föreningar, företagare och alla våra invånare utgör grunden för vad som gör vår kommun till det den är. Tillsammans är vi Munkedals kommun!
Kommunstyrelsens förvaltning består av verksamheterna ekonomi, administration, HR och lön.
Som nämndsekreterare/registrator arbetar du i ett funktionsteam på administrativa avdelningen inom kommunstyrelsens förvaltning.
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att vara nämndsekreterare/registrator för barn- och utbildningsnämnden samt kultur- och fritidsnämnden.
Publiceringsdatum2022-01-29Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara
- förberedelse av ärenden till nämnd i samarbete med förvaltningschef och ordförandedeltagande i ärendeberedning inför nämndsmöte
- förberedelse av elektroniska kallelser samt publicering
- sekreterarskap vid nämndsmöten
- protokollföring och expediering av protokoll
- stöd till politik och förvaltning i kommunalrättsliga frågor
- registrering och diarieföring av allmänna handlingar samt administrering av kommunens offentliga e-brevlåda.
- utveckling av e-arkiv samt arkivering
- visst utredningsarbete övriga tillkommande administrativa uppgifter
Vill du också bidra till utveckling och effektivisering av vår kommuns rutiner? Då är du intressant för oss!
KvalifikationerVi söker nu dig som har examen inom offentlig förvaltning eller annan samhällsvetenskaplig utbildning tillsammans med minst två års yrkeserfarenhet av offentlig förvaltning. Erfarenhet av arbetsområdet och av e-arkiv är meriterande, liksom kunskaper om kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen samt arkivlagen. God datorvana och goda kunskaper i det svenska språket är en förutsättning för tjänsten.
Vi kommer uppskatta ditt lösningsorienterade förhållningssätt och din flexibla förmåga. Du kan lyfta blicken och se helheten. Vi värdesätter att du är en ansvarsfull person som kan prioritera ditt arbete. Din lyhördhet för omgivningen, din nyfikenhet och öppenhet kommer bidra till både din personliga utveckling och vår verksamhets utveckling.
Varmt välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig!
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMunkedals kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/10".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Munkedals kommun (org.nr 212000-1330)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Kommunstyrelsens förvaltning, Administrativa avdelningen
Kontakt Peter Berborn
0524-18168 Jobbnummer 6292457
Observera att sista ansökningsdag har passerat.