Nämndsekreterare/registrator

Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice i Göteborg

"Enklare vardag för alla i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservice målsättning är att underlätta för boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad vilket innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och digitala tjänster, samordnar och utvecklar digitala kanaler samt ger rådgivning inom konsument-, budget- och skuld samt energi- och klimatfrågor. Även Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet ingår i vår förvaltning. Vi arbetar också med frågor kring hållbar konsumtion och Fairtrade City Göteborg. Andra uppdrag vi har är Romskt informations- och kunskapscenter samt att stötta stadens arbete med att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande.
Sammanlagt är vi drygt 180 medarbetare.

Hos oss blir du en del av en ny avdelning för ekonomi och intern service. Vi arbetar tillsammans för att ge ett gott och professionellt stöd till förvaltningens chefer och medarbetare och på så sätt bidra till att förvaltningens verksamheter kan leverera så bra som möjligt. Du får ett unikt uppdrag som nämndsekreterare genom att du arbetar mot två nämnder. Dels nämnden för konsument- och medborgarservice dels mot överförmyndarnämnden som är kopplad till förvaltningens överförmyndarverksamhet.


Publiceringsdatum
2018-09-25

Arbetsuppgifter
I denna tjänst erbjuds du ett omväxlande arbete med många kontakter. Du blir insatt i hela förvaltningens arbete och är en "spindel i nätet". Exempel på arbetsuppgifter är:

• Ansvar för nämndprocessen och att kvalitetssäkra och utveckla den för två nämnder.
• Säkra att den politiska gången följs i enlighet med kommunallagen och lagar och styrdokument som är aktuella för verksamheten. I detta ligger även att ge förvaltningens medarbetare och chefer råd och ibland utbilda i frågor som rör ärendehantering, offentlighet och sekretess samt dokumenthantering.
• Kvalitetssäkra tjänsteutlåtanden utifrån såväl formalia som klarspråk.
• Ansvar för juridisk omvärldsbevakning.
• Kvalificerat utredningsarbete och handläggning av ärenden av skiftande karaktär.
• Service till nämnderna, arvodeshantering och övrig administration kopplat till nämndernas arbete.
• Ansvar för förvaltningens synpunktshantering.
• Ansvar för delegationsordningen och att den är aktuell.
• Post- och diariehantering med registrering av inkomna och upprättade handlingar.

Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Dina sju närmaste kollegor på avdelningen arbetar med bland annat verksamhetsutveckling, IT, ekonomi samt administration och du är förvaltningens enda nämndsekreterare/registrator.
Vi är en liten avdelning så det gäller att vara beredd att utföra arbetsuppgifter som inte självklart skulle ligga i tjänsten i en större verksamhet. Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler. Vi har medarbetarförmåner så som friskvårdsbidrag, cykelförmåner med mera.


Kvalifikationer
Till det här jobbet söker vi dig som har högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning, t ex statsvetare, juridik eller motsvarande inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Om du har lång och dokumenterad erfarenhet som vi bedömer likvärdig, så kan du också vara intressant för tjänsten.

Eftersom du är ensam i din roll på förvaltningen behöver du ha flera års relevant erfarenhet av nämnadministration i offentlig förvaltning och erfarenhet av att arbeta i ett digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem. Du har med dig goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt och om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet. Du har också förståelse för villkoren inom en politiskt styrd organisation och goda kunskaper i sammanträdesteknik.

Som person är du serviceinriktad med fokus på dem du är till för. Du är ansvarsfull, självgående och strukturerad och kan organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tar även initiativ till förbättring och utveckling och har lätt för att samarbeta med olika personer. Vidare är du bra på att uttrycka dig lättillgängligt och på tydlig svenska i såväl tal som skrift.
Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.

ÖVRIGT
Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi tillämpar löpande urval i den här rekryteringen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-09
Ange följande referens när du ansöker: A815327
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martin Jansson 031-368 08 31

Företag
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg

Kontorsadress
Ekelundsgatan 1

Jobbnummer
4366240

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice: