Nämndsekreterare/registrator

Eskilstuna kommun, Stadsbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Stadsbyggnadsförvaltningen i Eskilstuna

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda, professionella möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Stadsbyggnadsförvaltningen planerar, projekterar och bygger samt ansvarar för drift och underhåll av den offentliga miljön i Eskilstuna. Vi är totalt ca 190 anställda.

HR och kommunikation är Stadsbyggnadsförvaltningens stöd inom personal, kommunikation, säkerhet, kundtjänst, registrering och nämndadministration. Vi är idag 11 personer på vår enhet.

Publiceringsdatum
2014-12-17

Arbetsuppgifter
Du arbetar tillsammans med en kollega som förvaltningens registrator/nämndsekreterare. I registratorsrollen ansvarar du för posthantering, arkivering, beställningar, sekretaruppdrag samt hanterar inkommande frågor och synpunkter från allmänheten.

Som nämndsekreterare ansvarar du för att förbereda och genomföra nämndens sammanträden. I arbetsuppgifterna ingår att ta emot handlingar, upprättande av dagordning och delta i sammanträden inför nämnden. Du deltar sedan i nämndsammanträdet som sekreterare. Du sköter administrationen efter mötet, såsom protokollets färdigställande, expediering av beslut samt övriga för ett nämndsammanträde förekommande arbetsuppgifter.

Du är ett juridiskt stöd till handläggare/chefer och ansvarar för att kvalitetssäkra och utveckla ärendeprocessen och arkivfrågor. I övrigt arbetar du med beställningar, internutbildningar, bokningar och andra administrativa uppgifter på förvaltningen.

I rollen som registrator/nämndsekreterare arbetar du och din kollega nära förvaltningsledningen och har många kontakter samt ger service till politiker i Stadsbyggnadsnämnden.

Du ingår i nätverk med andra nämndsekreterare och registratorer.

Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleexamen inom relevant område som samhällsvetare inom exempelvis offentlig förvaltning eller arkiv- och informationsvetenskap. Alternativt har du flerårig arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du dessutom högskolepoäng inom juridik för offentlig förvaltning ser vi det som mycket positivt.

Vi ser det som en fördel om du har tidigare erfarenhet av nämndsekreterar-/registratorrollen eller andra sekreteraruppdrag, gärna från en politiskt styrd organisation och inom kommun eller landsting. Du har hög datamognad, har du även erfarenhet av ärendehanteringssystemet LEX ser vi det som en fördel.

Dina personliga egenskaper är minst lika viktiga för verksamhetens framgång. På Stadsbyggnadsförvaltningen arbetar vi utifrån en helhetssyn och då behöver vi hjälpas åt i stort och smått. Du har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer och inge förtroende. En god kommunikativ förmåga samt kunna uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift är en annan viktig egenskap för att lyckas tillgodose de krav som den politiska administrationen ställer. Du kan driva processer och utvecklingsarbete självständigt och är inte rädd för att ta initiativ. Du har en pedagogisk förmåga och känner dig bekväm i rollen att lära ut.

ÖVRIGT
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster:
Eskilstuna kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-04
Ange följande referens när du ansöker: 1502
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Gustafsson, Rekryteringskonsult 016-710 28 13

Företag
Eskilstuna kommun, Stadsbyggnadsförvaltningen

Adress
Eskilstuna kommun, Stadsbyggnadsförvaltningen
Alva myrdals gata 3d
63186 Eskilstuna

Kontorsadress
Alva Myrdals gata 5 63186 Eskilstuna

Jobbnummer
2104711

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun, Stadsbyggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun, Stadsbyggnadsförvaltningen: