Nämndsekreterare, ref.nr 152/16
Kalix kommun / Administratörsjobb / Kalix
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kalix,
Haparanda,
Luleå,
Överkalix,
Övertorneå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kalix kommun i Kalix,
Övertorneå,
Arvidsjaur,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Kalix kommun med cirka 16 400 invånare har en väl utbyggd privat och offentlig service och ett brett näringsliv i stark utveckling. I Kalix njuter vi av boendemiljöer i vacker natur med närhet till älven och skärgården. Här finns Bottenvikens röda guld - Kalixlöjrom.
Organisation:
Kommunstyrelsens kansli är en verksamhet i Service- och utvecklingsenheten med uppgift att stödja kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med utskott i arbetet med att styra och leda kommunen, samt ger service kring administrativa frågor till allmänheten och övriga verksamheter. Kansliet har även ansvaret för att utveckla och förvalta kommunens ärendehanteringsprocess. Kansliet präglas av en stark teamkänsla där vi tillsammans arbetar med att utveckla den administrativa processen. Där finns två nämnd sekreterare som tillsammans har till uppgift att förvalta och utveckla processen för hantering av allmänna handlingar i syfte att säkra allmänhetens möjlighet till insyn, kommunens effektivitet och rättsäkerheten. På kansliet finns även en utredare, projektansvarig och administrativ sekreterare/projektadministratör som jobbar i stab tillsammans med kommundirektören.
Publiceringsdatum2016-09-29Dina arbetsuppgifterSom nämnd sekreterare för Kommunstyrelsen är du ansvarig för nämndens hela ärendehantering vilket innebär registrering, diarium, posthantering, arkiv, sammanträdesrutiner och handlingar inför och efter sammanträdena. Du samarbetar nära med nämndens ordförande, kommundirektör och nämnd sekreterare i övriga förvaltningar. I arbetsuppgifterna ingår även att handlägga ärenden och tjänsteskrivelser inför beslut i nämnden. Kalix kommun är inne i en utvecklingsprocess där vi går mot effektivare digital ärendehantering. Detta innebär att du även kommer att vara delaktig i att utveckla kommunens ärendehanteringsprocess tillsammans med andra nämnd sekreterare. Andra administrativa uppgifter kan förekomma.
Kompetenser:
Du har relevant utbildning, företrädesvis på högskolenivå eller kvalificerad yrkesutbildning, gärna utbildning/kurser med inriktning mot administration med inslag av kommunallagen och förvaltningsrätt.
Du är trygg och professionell i din yrkesroll och har viljan och förmågan att dela med dig av din kunskap till dina kollegor. Du är strukturerad och noggrann och vill alltid leverera med hög kvalitet. Du är självgående och tar ansvar för din uppgift, samtidigt fungerar du bra i samarbete med andra och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.
Du har flerårig erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter och vi tror att du redan idag är yrkesverksam inom offentlig verksamhet. Du har mycket goda kunskaper inom registrering, arkivering, diarieföring, PUL och sekretess. Då arbetet innebär att behandla och till viss del producera formella texter är det av största vikt att du har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Övrig informationAnställningen är heltid med en tidsbegränsning from 2016-11-01 tom 2017-08-31
B-körkort samt IT-kunskap erfordras.
Din ansökan behandlas enligt personuppgiftlagen (PUL)
Vi tar emot din ansökan fram till 2016-10-16
Tillträdesdag: enligt överenskommelse
KontaktFör arbetsgivaren:
Maria Henriksson, Kommundirektör, 073-062 44 23
För arbetstagarorganisationen:
Benny Rönnqvist, Vision, 070-650 03 61
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tidsbegränsad
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Larsson
FöretagKalix Kommun
AdressKalix Kommun
Nygatan 4
95281 Kalix
KontorsadressNygatan 4
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3074965
Observera att sista ansökningsdag har passerat.