Nämndsekreterare/Överförmyndarhandläggare

Svalövs kommun, Adm enheten och Nämnd / Administratörsjobb / Svalöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Svalöv, Kävlinge, Eslöv, Landskrona, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svalövs kommun, Adm enheten och Nämnd i Svalöv

Svalövs kommun - med ett strategiskt läge inom familjen Helsingborg - erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv. Bra kommunikationer gör det lätt att arbetspendla. Här bor ca 14 300 invånare.

Svalövs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder en flexibel arbetsplats med möjlighet till arbete hemifrån och förtroendearbetstid.




Publiceringsdatum
2022-09-01

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta på kommunledningskontorets kanslienhet. Tjänsten är delad vilket innebär att du arbetar 75% som överförmyndarhandläggare och 25 % som nämndsekreterare i ett eller flera politiska organ.

Svalövs kommun har en samordnad nämndadministration och vid kansliet arbetar bla nämndsekreterare,
överförmyndarhandläggare, dataskyddsombud, arkivarie och administratörer.
Överförmyndaren är en kommunal tillsynsmyndighet och utövar tillsyn över förmyndare, gode män och förvaltare. Genom sin tillsyn ska överförmyndaren motverka rättsförluster för barn och för personer som inte själva kan tillvarata sin rätt, förvalta sin egendom eller sörja för sin person.

Som överförmyndarhandläggare kommer du exempelvis att handlägga ansökningar gällande ställföreträdare, handlägga ärenden om fastighetsförsäljningar och arvsskiften, rekrytera nya ställföreträdare, företräda Överförmyndaren i domstolssammanträden samt genomföra ekonomisk tillsyn.

Som handläggare utför du även enklare arbetsuppgifter så som tex diarieföring av inkommande post. Överförmyndarverksamheten är en liten enhet, därför värdesätts flexibilitet och prestigelöshet och du kommer att förväntas delta aktivt i enhetens verksamhetsutveckling.

I rollen som nämndsekreterare måste du trivas med att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du kommer att ha ett nära samarbete med förtroendevalda, kommunledning och handläggare och dina arbetsuppgifter kommer att bla innefatta upprätta kallelser, skriva protokoll, sammanställa och kvalitetsgranska beslutsunderlag, planera sammanträden, stödja berörda tjänstemän i ärendeprocessen och att bidra till internt förbättringsarbete av processer och rutiner av nämndhanteringen.

Arbetet innehåller många delar och du behöver ha förmåga att sätta dig in i gällande lagar och förordningar, skapa struktur, prioritera mellan arbetsuppgifter och driva processer framåt.

I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval och du kan komma att bli kontaktad innan det att annonstiden har gått ut.



Kvalifikationer
Vi söker dig som:

• har examen från högskola/universitet på minst kandidatnivå med inriktning juridik eller samhällsvetenskap

• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos enskilda och samverkanspartners

• har mycket god samarbetsförmåga och vana av att arbeta i team för att nå gemensamma mål

• agerar på eget initiativ, är handlingskraftig och tar ansvar för resultat med hög kvalitet

• har ett systematiskt arbetssätt med en god förmåga att prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt

• kan förstå och analysera komplexa frågor

• kommunicerar klart, tydligt och strukturerat, både i tal och i skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation, goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och/eller föräldrabalken samt erfarenhet av verksamhetssystemen WärnaGo och Ciceron Dokument och Ärende.


ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Svalövs kommun är en allmän handling. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på vår hemsida www.svalov.se.
Användaren samtycker till och godkänner att Visma hanterar personuppgifter i enlighet med Vismas Policy om Personuppgifter och Cookies.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast, enligt överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svalövs kommun, Adm enheten och Nämnd

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1152832-2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svalövs kommun (org.nr 212000-0993)

Arbetsplats
Svalövs kommun, Adm enheten och Nämnd

Kontakt
Enhetschef kansli
Louise Linde
louise.linde@svalov.se
0418-475037

Jobbnummer
6939489

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svalövs kommun, Adm enheten och Nämnd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svalövs kommun, Adm enheten och Nämnd :