Nämndsekreterare och administrativ stjärna

Strängnäs kommun, Administration SK / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Administration SK i Strängnäs

Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 200 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 34 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb.

Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad.
Socialkontoret omfattar verksamheterna äldreomsorg, stöd till personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg samt myndighet och bistånd. Socialkontoret har totalt ca 800 medarbetare och befinner sig i en spännande utveckling med flera utmaningar framför sig. Vi söker dig som har helhetssyn och god omvärldsorientering och kan arbeta utifrån gällande mål, riktlinjer och värdegrund och som aktivt vill vara med och fortsätta utveckla och kvalitetssäkra verksamheten.

Den administrativa enheten är både kontorets specialistfunktion avseende administrativa processer, men ansvarar också för det administrativa verksamhetsstödet för ett antal av kontorets enheter och verksamhetsområden. Det innebär bland annat arbete med fakturahantering, administration för ansökningar av statsbidrag, nämndens registratur och nämndadministrationen. Vi arbetar i arbetslag vilket innebär att flera personer har ett gemensamt ansvar för ett antal processer. Enhetens arbete präglas av stort utvecklingsfokus och där hela enheten arbetar tillsammans för att lösa det gemensamma uppdraget.


Publiceringsdatum
2017-05-16

Arbetsuppgifter
Tjänsten är en administrativ tjänst som innebär att du tillsammans med en kollega kommer att vara spindeln i nätet kring ett antal olika processer. I huvudsak består dessa av:
• Sekreterare för socialnämnden, socialutskottet och facklig samverkan
• Handläggare för administrativa nämndärenden
• Registrator för socialnämnden
• Ansvar för enhetens sidor på intranätet
• Administrativt stöd till socialchefen



Kvalifikationer
Vi söker efter vår nästa administrativa stjärna!

Vi arbetar i en utmanande vardag med högt tempo och ständigt nya förutsättningar, så du behöver uppskatta att tänka nytt, kreativt och att bli utmanad. Vi arbetar i en krävande vardag med högt tempo och ständigt nya förutsättningar, så du behöver uppskatta ett högt arbetstempo och att bli utmanad. Vi är navet i kontorets arbete och därför behöver du trivas med att ta mycket ansvar och att ha många kontaktytor. Det mesta gör vi också tillsammans vilket innebär att du behöver vara en lagspelare av stora mått. Vi löser sällan problem på det traditionella sättet eftersom vi gillar att tänka nytt, och därför behöver du vara initiativrik och orädd.

Gymnasieutbildning krävs och du bör även ha högskoleutbildning inom juridik, statsvetenskap eller ekonomi. Det krävs också att du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och stor vana att jobba i olika typer av datatsystem.

Det är meriterande om du har utbildning inom dokumenthantering eller arkivvetenskap, alternativt har du förvärvat kunskaper genom erfarenhet som registrator inom offentlig förvaltning.

Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: efter överenskommelse. Anställningsform: Tillsvidareanställning, tjänstgöring kvällstid förekommer. Provanställning kan komma att tillämpas. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-17
Ange följande referens när du ansöker: 269/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Arnell 0152 291 66
Sophia Ulfstedt 0152-29646
Lina Svensson 0152 291 64

Företag
Strängnäs kommun, Administration SK

Adress
Strängnäs kommun, Administration SK
Nygatan 10
64580 Strängnäs

Kontorsadress
Nygatan 10 Strängnäs

Jobbnummer
3502419

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Administration SK

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Administration SK: