Nämndsekreterare Miljö och byggnadsnämden Borgholms kommun

Borgholms kommun, Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Borgholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borgholm, Mönsterås, Kalmar, Mörbylånga, Oskarshamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borgholms kommun, Kommunledningsförvaltningen i Borgholm

Vi söker dig som vill vara med som nämndsekreterare och bidra till en hållbar utveckling för Öland och Borgholms kommun. Kommunen är en av landets populäraste platser för delårsboende med närmare 7 000 fritidshus.
Borgholms kommun har knappt 11 000 invånare och omfattar den norra halvan av Öland. Huvudorten Borgholm ligger på Ölands västra kust vid Kalmarsund och är en utpräglad turistort med en stor småbåtshamn. Under sommarhalvåret mångdubblas befolkningen och ett stort antal säsongsföretag öppnar, bland annat många livsmedelsföretag.
Du kommer att tillhöra Kommunledningsförvaltningens i en av Kalmar läns mest spännande kommuner. Kommunen utvecklas och det är viktigt att det sker på ett hållbart sätt. Läget på norra Öland med närhet till hav och ett fantastiskt natur- och kulturliv lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.

Vi erbjuder en mångfald av yrkesområden och en mängd viktiga jobb. Hos oss arbetar ca 1000 personer fördelat på tre förvaltningar och två kommunala bolag. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor och en god arbetsmiljö. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans.

Vi intervjuar löpande så tveka inte att söka redan idag!


Publiceringsdatum
2022-09-05

Arbetsuppgifter
Miljö- och byggnadsavdelningen består av en avdelningschef, en bygglovschef, en miljöchef samt en administrativ chef. Som nämndsekreterare kommer du att tillhöra den administrativa enheten där det idag arbetar ett glatt och trevligt gäng med 8 medarbetare. Du kommer du att medverka när miljö- och byggnadsnämnden sammanträder och i arbetet ingår även att utarbeta protokoll, distribuera och expediera handlingar, boka möten samt andra förekommande arbetsuppgifter inom enheten.

Du förväntas medverka i utvecklingen av förvaltningens digitala processer för ärendehantering. Likaså bidrar du till att kvalitetssäkra och utveckla förvaltningens beslutsprocesser utifrån nämndens delegationsordning. Du ansvarar för det IT-system i vilket nämndhandlingarna publiceras och för att nämndadministrationen kontinuerligt utvecklas. I rollen ingår också att vara ett administrativt stöd till alla i avdelningen och att på eget initiativ utveckla och förbättra förvaltningsadministrationen till stöd för nämnd och handläggare. Du kommer även ha ett nätverk av andra nämndsekreterare. I din roll ska du bidra till att nämndens arbete fungerar rättssäkert och effektivt i enlighet med aktuell lagstiftning och styrande dokument. Nämndsekreteraren ansvarar för att ge råd och utbildning till handläggare och chefer så att ärendeprocessen fungerar effektivt och rättssäkert.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en universitetsutbildning i statsvetenskap eller någon utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer har likvärdig kompetens. Vi förutsätter att du har erfarenhet inom administrativa arbetsuppgifter inom miljö- och byggnadsnämndens verksamhetsområde. Du har mycket goda IT-kunskaper och lätt för att lära dig nya system. Du har även lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och har grundläggande kunskaper i engelska. Meriterande är kunskap om offentlighet och sekretess, kommunallagen och förvaltningslagen samt erfarenhet av elektroniska dokumenthanteringssystem.
Som person är du serviceinriktad och har lätt för att samarbeta då du kommer arbeta i olika sociala sammanhang. Du är strukturerad, ansvarstagande och kan prioritera ditt arbete då uppgifter kan uppkomma med kort varsel. Vidare är du driven och trivs i ett arbetsklimat där utvecklande och återkommande arbetsuppgifter blandas.
Vi kommer att lägga stor vikt på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig bl.a. ett roligt och utvecklande arbete, trevliga och kompetenta kollegor, en mycket aktiv personalförening och möjlighet till löneväxling.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi söker ständigt nya medarbetare som vill vara med och bidra till Borgholms kommuns utveckling! Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borgholms kommun, Kommunledningsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1153568".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Borgholms kommun (org.nr 212000-0795)

Arbetsplats
Borgholms kommun, Kommunledningsförvaltningen

Kontakt
Administrativ chef
Martina Ullfors
martina.ullfors@borgholm.se
0485-88000

Jobbnummer
6949864

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borgholms kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borgholms kommun, Kommunledningsförvaltningen: