Nämndsekreterare med utredningsuppdrag

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2015-09-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare med utredningsuppdrag" (publicerad 2015-09-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

SBK:2015:6

Stadsbyggnadskontor
Kristianstads kommun har ca 80 000 invånare och är till ytan en av Skånes största kommuner. Vi är inne i ett spännande skede där en sammanslagning mellan stadsbyggnadskontoret och miljö- och hälsoskyddskontoret kommer att ske. Förvaltningen kommer att bestå av ca 80 medarbetare som arbetar med bygglov, fysisk planering, geografisk information, miljö- och hälsoskydd, här finns även det kommunala lantmäteriet. Tjänsten är organisatoriskt placerad vid staben tillsammans med ekonom, HR-funktion och förvaltningsövergripande administratör/systemansvarig.

Publiceringsdatum
2015-09-01

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare är din huvudsakliga uppgift att stödja byggnadsnämnden och miljö- och hälsoskyddsnämnden. Du är ansvarig för all administration kring de båda nämndernas arbete så som kallelser, praktisk planering kring sammanträden och protokollskrivning. Du har en central roll i vidareutvecklingen av digital nämndsadministration.

Du kommer även att arbeta med förvaltningens interna kontroll och kvalitetsuppföljning. Vilket innebär bland annat att utföra kontrollåtgärder i diariesystem, utdrag av statistik samt samordning av tidsuppföljning. I tjänsten ingår även att vara ett visst administrativt stöd åt miljö- och hälsoskyddsavdelningen.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning med inriktning inom exempelvis samhällsvetenskap, förvaltningskunskap eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Du har goda kunskaper inom kommunalrätt, offentlighet och sekretess samt förvaltningsrätt.

Du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och är van användare av ärendehanteringssystem. Tidigare erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation är meriterande. Du är serviceinriktad, noggrann, lösningsfokuserad med ett helhetsperspektiv. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete med intern kontroll eller bearbetning av statistik eller dylikt.

Som person är du lyhörd och flexibel. Vidare är du serviceinriktad, noggrann lösningsfokuserad med ett helhetsperspektiv. Då arbetet bygger på dokumentation och kommunikation krävs god förståelse för svenska språket och du har lätt att uttrycka dig såväl i tal som i skrift.

Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100% med tillträde efter överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Malin Nilsson, Avdelningschef, 044/0733-13 51 51

För facklig information, ta kontakt med
Annelie Göransson, SACO, 044/0733-13 59 00
Mona Sjöberg, TCO, 044/0733-13 53 42

Sista ansökningsdatum
2015-09-16

Övrig information
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Jenny-Ann Östergren 044-13 41 28.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
2412532

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: