Nämndsekreterare med utredningsuppdrag
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2014-06-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare med utredningsuppdrag" (publicerad 2015-09-18) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Nämndsekreterare med utredningsuppdrag
KOF:2014:2
Kultur- och Fritidsförvaltningen
Kultur- och fritidsförvaltningen tar plats i Kristianstads kommuns utveckling. Flera stora satsningar med bäring på medborgarnas kultur- och fritidsmöjligheter är under planering. Hösten 2014 invigs Kulturkvarteret, en satsning som länkar samman konserthuset och huvudbiblioteket till ett kulturhus. Utveckling av idrottsområde Söder är ett annat stort projekt under kommande år liksom projekteringen av ett nytt badhus. Förvaltningens centrala kansli är placerat i det nya Rådhus Skåne, vilket skapar många kontaktytor gentemot kommunledning och andra kommunala och regionala förvaltningar.
Vill du vara den sammanhållande kraften i förvaltningens administration erbjuder vi ledigt arbete som Nämndsekreterare med utredningsuppdrag.
Publiceringsdatum2014-06-18Dina arbetsuppgifterSom nämndsekreterare i Kultur- och fritidsförvaltningen får du ansvaret för administrationen kring nämndens arbete. Du är sekreterare i kultur- och fritidsnämnden samt i några särskilda beredningsorgan under nämnden. Du kommer att vara nyckelperson i arbetet med vårt ärende- och dokumenthanteringssystem. I arbetsuppgifterna ingår kvalificerade utredningsuppdrag inom både kultur- och fritidssektorn, PUL-ansvar, planeringsarbete i förbättrings- och utvecklingsfrågor samt att bevaka EU:s programfonder. Du är en del av kultur- och fritidsförvaltningens kansli.
KvalifikationerDu har en högskoleutbildning med inriktning inom t ex. samhällsvetenskap, förvaltningskunskap eller liknande. Du har erfarenhet av kvalificerat sekreterararbete, gärna från politisk nämnd eller styrelse och en gedigen administrativ erfarenhet. Det är meriterande om du tidigare har verkat inom kultur- eller fritidssektorn, har erfarenhet av utredningsarbete och/eller har erfarenhet från ärende- och dokumenthanteringssystem. Som person är du serviceinriktad, självständig, strukturerad och har helhetssyn. Du behöver också vara utvecklingsinriktad och ha en analytisk förmåga. Då arbetet bygger på dokumentation och kommunikation krävs god känsla för svenska språket och att du har lätt för att uttrycka dig såväl i tal som i skrift. Du behöver goda kunskaper om IT och är intresserad av utveckling av e-tjänster.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100% med tillträde enligt överenskommelse.
För mer information, ta kontakt med
Bengt-Åke Kjell, Förvaltningschef, 044-13 51 81
För facklig information, ta kontakt med
Peter Isacson, Vision, 044-13 58 16
Sista ansökningsdatum
2014-08-22
Övrig informationMed hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på
www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren på telefon 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 1915031
Observera att sista ansökningsdag har passerat.