Nämndsekreterare med utredningsuppdrag

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2013-06-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare med utredningsuppdrag" (publicerad 2015-09-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Nämndsekreterare med utredningsuppdrag

OMS:2013:66

Omsorgsförvaltningen
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.

Publiceringsdatum
2013-06-13

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare i omsorgsförvaltningen får du ansvaret för administrationen kring nämndens arbete. Du är sekreterare i Omsorgsnämnden, förvaltningsövergripande samverkansgruppen, ledningsgruppen och sekreterare till förvaltningschefen. Du kommer att vara en nyckelperson i arbetet med vårt ärende- och dokumenthanteringssystem. I arbetsuppgifterna ingår kvalificerade utredningsuppdrag, ett samordningsansvar för Lex Sara, planeringsarbete i förbättrings- och utvecklingsfrågor samt att bevaka EU:s programfonder. Du ska vara den sammanhållande kraften i förvaltningens administration. Du är en del av utvecklingsenheten.

Kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning med inriktning inom samhällsvetenskap, förvaltningsrätt och juridik. Du har vidare erfarenhet av kvalificerat sekreterararbete, gärna från politisk nämnd eller styrelse och en gedigen administrativ erfarenhet.
Som person är du organiserad, noggrann, serviceinriktad och van att ha många bollar i luften. Du har god känsla för svenska språket och har lätt för att uttrycka dig såväl i tal som i skrift. Du behöver goda kunskaper i IT och ser nyttan av ny teknik.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100%.
Tillträde snarast efter överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Förvaltningschef, Lars-Åke Nordin 044-13 68 01

Vi undanber oss all form av telefonförsäljning.

För facklig information, ta kontakt med
Carina Sickeldal, VISION, 044-13 48 83

Sista ansökningsdatum
2013-07-04

Övrig information
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med handläggare Katerina Jernek, tel 044-13 68 34.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: OMS:2013:66
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
1582089

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: