Nämndsekreterare med ekonomiadministration

Halmstads kommun, Miljöförvaltningen / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Miljöförvaltningen i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Miljöförvaltningen arbetar med tillsyn, information och rådgivning inom områden som regleras av miljöbalken och livsmedelslagstiftningen. Vårt arbete syftar till att minska samhällets negativa påverkan på människor och miljö och bidra till en långsiktig hållbar utveckling.

Miljöförvaltningen är centralt lokaliserad på Kungsgatan i Halmstad. Vi består av tre tillsynsavdelningar; miljö, hälsoskydd och livsmedel samt en administrativ enhet där denna tjänst är placerad. Den administrativa enheten är navet i förvaltningen och stödjer nämnden, tillsynsavdelningarna och förvaltningschefen genom sina ansvarsområden; diariet, registrering, nämndadministration, ekonomi, arkivhantering, fastighetsfrågor, inköp mm.


Publiceringsdatum
2018-05-18

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som nämndsekreterare och med ekonomiadministration.

Som nämndsekreterare samordnar och ansvarar du för hela processen inom nämndsadministrationen. Du ska säkra att den politiska gången följs i enlighet med kommunallagen och andra för verksamheten gällande lagar och styrdokument. Du samarbetar med förvaltningschef, tjänstemän, nämndens ordförande och förtroendevalda.

I din roll arbetar du bland annat med inkomna handlingar, diarieföring, beredning, planering, kallelser, protokoll, bevakning, expediering, utlämning av handlingar och arkivering. I rollen ingår att stödja förvaltningschef, chefer och handläggare i ärendeberedning och framtagande av nämndshandlingar. I arbetet ingår också att sitta som sekreterare vid presidiemöten, nämndsmöten och vid behov även beredningsmöten. Du ansvarar för mötenas förberedelser och efterarbete. Du kommer att ingå i kommunens nätverk för nämndssekreterare.

I tjänsten ingår också arbete med ekonomiadministration. Du kommer främst att arbeta med fakturering, enklare redovisning, kontering, anstånd och att hålla kontakten med verksamhetsutövare i fakturafrågor. Du ger också förvaltningen och nämnden råd och kvalificerat stöd i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor och i offentlighet och sekretess. Tjänsten kan även omfatta utrednings- och projektuppdrag. Tillsammans med dina närmsta kollegor kommer du också att vara en viktigt resurs i enhetens kvalitetsarbete, med att utveckla och förbättra våra arbetssätt och processer.


Kvalifikationer
Arbetet förutsätter att du är lyhörd, professionell, noggrann, ansvarstagande, initiativrik och att du har god samarbetsförmåga. För att trivas i rollen tror vi också att du är serviceminded och flexibel samt att du trivs i en föränderlig miljö.

Vi söker dig som har en relevant högskole- eller universitetsutbildning inom samhälls- eller statsvetenskap, offentlig förvaltning, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt samt offentlighet och sekretesslagen är ett krav. Du ska även ha mycket goda kunskaper i svenska språket, både skriftligt och muntligt.

Det är en stor merit om du arbetat som nämndsekreterare tidigare. Det är också meriterande om du tidigare arbetat i digitalt ärendehanteringssystem eller har kunskaper inom speciallagstiftning såsom miljöbalken eller dataskyddsförordningen. Du är mycket van vid att arbeta med digitala verktyg.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Hjärtligt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde omgående, enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-10
Ange följande referens när du ansöker: A781502
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per Lagerstedt 035-13 70 83, 072-209 48 22

Företag
Halmstads kommun, Miljöförvaltningen

Adress
Halmstads kommun, Miljöförvaltningen
Box 153
30105 Halmstad

Kontorsadress
Kyrkogatan 5 Halmstad

Jobbnummer
4152497

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Miljöförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Miljöförvaltningen: