Nämndsekreterare med arkivkompetens

Sotenäs Kommun, Kommunstyrelsens förvaltning / Biblioteksassistentsjobb / Sotenäs
2016-08-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare med arkivkompetens" (publicerad 2018-03-12) ⬅️


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Sotenäs, Lysekil, Munkedal, Tanum, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sotenäs Kommun, Kommunstyrelsens förvaltning i Sotenäs

Sotenäs, havets kommun, ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Sotenäs har ren luft, rent hav och unika möjligheter för en rik och varierande fritid. Ledstjärna i vår värdegrund är coachande ledarskap och ständiga förbättringar. I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Publiceringsdatum
2016-08-23

Beskrivning
Då vår nuvarande nämnd- och utredningssekreterare vill förlänga sin föräldraledighet under ett år söker vi en vikarierande nämndsekreterare till utbildningsförvaltningen.

Du bör ha arkivkunskaper då vi ingår i  ett e-arkivprojekt tillsammans med andra kommuner i Fyrbodal och du är drivande i projektet för kommunens del.

Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar för utbildningsnämndens administration kring den politiska verksamheten. Arbetet innebär att förbereda ärenden inför utbildningsnämndens sammanträden, vara dess sekreterare, skicka kallelser och handlingar, lägga ut information på hemsidan och annat förekommande arbete inom nämndadministration. Arbetet bedrivs till stor del digitalt.

Du kommer också få arbeta med att utreda och driva kommunens arbete med e-arkiv. Sotenäs arbetar tillsammans med andra kommuner för att införa e-arkiv under året och inför detta ska du arbeta med att uppdatera dokumenthanteringsplaner m.m.

Du ingår i ett team med nämndsekreterare och registratorer och tillsammans arbetar ni med gemensamma frågeställningar. 

Kvalifikationer
Du ska ha erfarenhet av offentlig förvaltning och ha relevant högskoleexamen, gärna inom arkivvetenskap.

Du har god datorvana och kan uttrycka dig väl skriftligt.

Som person är du positiv och strukturerad. Du har en god kommunikativ förmåga och är serviceinriktad. Du är samarbetsvillig och kan arbeta självständigt. 

Anställningsvillkor
Intervjuer kommer att ske löpande.

Information för rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sotenäs kommun gör aktiva val avseende exponeringsytor, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: 2016-08-22 Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-25
Ange följande referens när du ansöker: 2016/111
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Lena Höglund 0523-664 519

Facklig kontakt
Vision, Jörgen Mårtensson 0523-66 46 89

Företag
Sotenäs Kommun, Kommunstyrelsens förvaltning

Adress
Sotenäs Kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
Parkgatan 46
45680 Kungshamn

Kontorsadress
Parkgatan 46

Jobbnummer
3009199

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sotenäs Kommun, Kommunstyrelsens förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sotenäs Kommun, Kommunstyrelsens förvaltning: