Nämndsekreterare/Koordinator
Klippans kommun, Kansliavdelning / Administratörsjobb / Klippan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Klippan,
Åstorp,
Bjuv,
Perstorp,
Örkelljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Klippans kommun, Kansliavdelning i Klippan Söker du ett jobb där du tillsammans med fantastiska kollegor får möjlighet att påverka och arbeta med utveckling? Vi erbjuder en omväxlande och stimulerande arbetsdag i en organisation som tar sikte mot framtiden!
Tjänsten är placerad på kansliavdelningen men kommer även att innehålla en del arbetsuppgifter som tillhör staben. Kansliavdelningen består av en gemensam nämndadministration med tre nämndsekreterare, en kommunsekreterare, en arkivarie och en kommunjurist samt en upphandlingsenhet med upphandlingschef och fyra upphandlare. Staben består idag av åtta medarbetare som arbetar kommunövergripande med hållbar utveckling, trygghet- och säkerhetsfrågor, krisberedskap, digitalisering och kvalitetsarbete.
I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet".
Den politiska visionen är "en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet". Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan
Publiceringsdatum2022-02-01ArbetsuppgifterDu erbjuds en stimulerande arbetsplats med möjlighet att utvecklas och lära dig från grunden om vårt kommunala uppdrag. Tjänsten är omväxlande med kontakter både internt och externt. Vi förutsätter att du tycker om att vara delaktig i utvecklingsprocesser.
Ditt huvudansvar kommer vara nämndadministration som inkluderar allt från att hantera inkommande post, registrering och diarieföring, sekreterarskap vid sammanträden samt arkivering. Viss kvällstjänstgöring förekommer. Arbetet sker i nära samarbete med politiker, förvaltningschef och verksamhetschefer samt övriga nämndsekreterare. I arbetsuppgifterna ingår även enklare handläggning av ärenden i form av att bearbeta, analysera och skriva utredningar samt rapporter. Under 2022 finns det dessutom möjlighet att vara delaktig i förberedelserna inför valet till riksdag, kommun- och regionfullmäktige!
I staben finns ansvar för att stimulera det övergripande utvecklingsarbetet utifrån vision och mål. Här kommer du att vara en resurs som utifrån omvärldsbevakning, är förvaltningarna behjälpliga vad gäller ansökningar av EU-medel.
Staben driver även ett lean-inspirerat förbättringsarbete där det är önskvärt att du till och från kliver in som resurs. Därför är erfarenhet av Lean-arbete är en merit men inget måste.
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk examen från högskole-/universitetsutbildning inom statsvetenskap eller likvärdig utbildning. Du ska ha kunskaper i Offentlighet- och sekretess, Förvaltningslagen och Kommunallagen. Vi söker dig som antingen har några års arbetslivserfarenhet inom området eller är nyligen utexaminerad och nyfiket vill lära dig mer om vårt kommunala uppdrag.
Eftersom vi befinner oss i stark digital utveckling kräver arbetet att du har en hög digital mognad samt god förståelse för hur vi arbetar för att få system att stödja våra processer.
Du behöver ha mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Som person är du noggrann, strukturerad, lösningsinriktad, ansvarstagande och analytisk. Du är lyhörd med ett professionellt förhållningssätt. Du har god förmåga att arbeta med andra människor, är prestigelös och bidrar till vi-känsla och arbetsglädje. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg.
Som anställd i Klippans kommun kommer du få tillgång till Förmånsklippan, en portal full med förmåner.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För allas trevnad ör vår arbetstid rökfri.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKlippans kommun, Kansliavdelning
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C75524-2022-4".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Klippans kommun (org.nr 212000-0928),
http://www.klippan.se Arbetsplats Klippans kommun, Kansliavdelning
Kontakt Kanslichef
Cecilia Christensen
cecilia.christensen@klippan.se 0435-281 03 Jobbnummer 6299701
Observera att sista ansökningsdag har passerat.