Nämndsekreterare, Kommunledningssektorn

Kungälvs kommun, Kommunledningssektorn / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kommunledningssektorn i Kungälv

Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi kommunen som växer mest i hela regionen.
Här finns över 40 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglingsmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från centrala Göteborg.
Kungälvs kommun är en värderingsstyrd organisation med medborgarfokus, helhetssyn och lärande som våra kärnvärden.

Publiceringsdatum
2011-09-21

Arbetsuppgifter
Nämndsekreterare till Kommunledningssektorn/Enheten för kommunkansli och juridik.
På enheten för kommunkansli och juridik arbetar 12 personer med förvaltningsövergripande ansvar för frågor som rör dokument- och ärendehantering, arkiv, nämndadministration och juridik. Vi ger råd, service och internutbildning inom våra verksamhetsområden. Vi har ett modernt arbetssätt och ligger långt framme inom området digital ärendehantering.
Som nämndsekreterare deltar du på sammanträden och ordförandeberedningar. Du upprättar kallelser och skriver protokoll med vårt ärendehanteringssystem som stöd. I arbetet ingår ärendebevakning, planering av sammanträden och support till handläggare när det gäller ärendegång, tjänsteskrivelser med mera. I tjänsten ingår utveckling och omvärldsorientering inom området tillsammans med kommunens övriga nämndsekreterare. Arbetet innebär mycket kontakter med förtroendevalda, handläggare och, i viss mån, med media.

Kvalifikationer
Högskolekompetens inom samhällsvetenskap och/eller fackkunskap.
Du ska ha goda kunskaper i kommunalrätt och god kännedom om en myndighets ärendehantering samt vilka lagar som ska följas.
Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt på svenska språket i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
Erfarenhet av arbete på en statlig eller kommunal myndighet och erfarenhet av kommunalt nämndarbete är en merit.
Du ska ha mycket goda datakunskaper och behärskar Office-paketet.
Du har erfarenhet av moderna ärendehanteringssystem.
Du ska ha god samarbetsförmåga, kunna arbeta självständigt under eget ansvar, vara ansvarsfull, noggrann och serviceinriktad.
Du ska vara flexibel och kunna ta tag i stort som smått
Vi har en trevlig arbetsplats. Därför vill vi att du har humor och kan bidra till arbetsplatsens trevnad. Det är viktigt att du har en tillåtande attityd till andra människor. Personliga kvalifikationer såsom hög integritet, mångsidighet, social kompetens och förmåga att tänka utanför ramarna värdesätts.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Vikariat under 6 månader Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2011-12-01

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-09
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas efter anmodan eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdskuponger.
Ange följande referens när du ansöker: A234667 nämndsek. KLS
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Marie Flodin, Enhetschef, 0303-23 96 37

Facklig kontakt
Angelica Karlsson, SKTF, 0303-23 95 49

Företag
Kungälvs kommun, Kommunledningssektorn

Adress
Kungälvs kommun, Kommunledningssektorn
Kungälv
44281 Kungälv

Jobbnummer
1034736

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Kommunledningssektorn

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Kommunledningssektorn: