Nämndsekreterare/kommunikatör

Falu kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Falun
2013-12-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare/kommunikatör" (publicerad 2014-08-31) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

Kultur- och ungdomsförvaltningen, Stab

1 tjänst

Sista ansökningsdag 31/12.

I Falu kommun är vi 4 300 anställda. Vi har över 220 olika yrken och här finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi är till nytta för kommuninvånarna varje dag och gör skillnad i samhället. Vi har jobb som märks.

Falu kommuns kultur- och ungdomsförvaltning inrymmer ett vitt spektra av verksamheter. Förvaltningen driver bland annat bibliotek, vuxenkultur, fritidsgårdar, kulturskola och mycket mer.

Vill du bidra med struktur, service och effektivitet i den politiska nämndprocessen? Vill du samtidigt hjälpa oss att bli bättre på att kommunicera? Vi på Falu kommuns kultur- och ungdomsförvaltning kan erbjuda en tjänst där ungefär hälften av arbetet innebär att arbeta som nämndsekreterare/registrator och resterande del som kommunikatör.

Anställningsvillkor
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde fr.o.m. 2014-04-01.

Publiceringsdatum
2013-12-13

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare är du den administrativa länken mellan förvaltning och nämnd. Du ansvarar för kvalitet och effektivitet i nämndprocessen och säkerställer att den politiska gången följs i enlighet med kommunallagen och andra gällande styrdokument. Du håller ihop ärendeberedningen, förbereder, organiserar och hanterar beslutshandlingar, skriver protokoll på nämndens sammanträden och utför andra administrativa arbetsuppgifter. Som registrator tar du hand om postöppning, diarieföring, dokumenthantering och arkivering av nämndens allmänna handlingar.

Kommunikatörsrollen innebär att du samordnar och utvecklar förvaltningens kommunikation samt stöttar förvaltningen i kommunikationsfrågor. Arbetet innebär också att aktivt koppla ihop och föra ut information till olika intressegrupper internt och externt. Vår webbplats och sociala medier är en självklar del i arbetet.

Tillräckliga kvalifikationer (minimikrav)
Vi vill att:

• Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande.

• Du arbetar eller har arbetat inom kommunal eller annan offentlig förvaltning

• Du har kunskaper i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor.

• Du kan hantera digitala ärende- och dokumenthanteringssystem.

• Du har dokumenterad erfarenhet som kommunikatör.

• Din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är mycket god.

Du som person är

• Målinriktad

• Strukturerad

• Lyhörd

• Kommunikativ

• Självgående

• Serviceinriktad

Meriterande kvalifikationer

• Du har högskoleutbildning som handlar om kommunikation och marknadsföring med kunskap inom juridikområdet.

• Erfarenhet av att ha arbetat med kommunikation inom offentlig förvaltning.

• Erfarenhet av projektledning och av att ha arbetat i projekt.

Upplysningar
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna vår rekryterare på Falu kommun, Andreas Pernhall, 023-820 98 eller mailadress andreas.pernhall@falun.se

Fackliga företrädare
Meta Svedberg, Vision, 023-826 84

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falu kommun

Adress
Falu kommun
79183 Falun

Jobbnummer
1728275

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: