Nämndsekreterare/juridiskt stöd

Varbergs kommun, Stadsbyggnadskontoret / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Stadsbyggnadskontoret i Varberg

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 61 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.

Hos oss blir du en del av stadsutvecklingen i en stad som växer så det knakar. Vi letar efter dig som vill vara med och möjliggöra framtidens goda livsmiljöer och arbetsplatser. Välkommen att vara med och forma Varberg!

På stadsbyggnadskontoret arbetar idag 60 personer fördelade på fyra avdelningar, lantmäteri och geografisk information, planavdelningen, bygglovsavdelningen och kundtjänst.
Vår förvaltning växer kontinuerligt tillsammans med att ärendemängden ökar och ärendena blir mer komplexa. Vi behöver därför förstärka vårt nämndarbete med en nämndsekreterare till som också har juridisk kunskap inom PBL området.

Publiceringsdatum
2016-07-13

Arbetsuppgifter
Du kommer tillsammans med vår nuvarande nämndsekreterare att samordna förvaltningens nämndsarbete och kontakten med nämndens ledamöter. Du kommer också att bistå med juridiskt stöd till de olika verksamhetsgrenarna och byggnadsnämnden.
Ditt uppdrag innefattar i huvudsak att stötta nämndens ordförande inför, under och efter nämndens sammanträde. I uppdraget ingår att kvalitetssäkra beslutsunderlag, föra protokoll på sammanträdena och ta fram underlag till beslutsprotokoll. I ditt uppdrag ingår också att stödja handläggare och chefer med juridisk kompetens i framförallt bygg- och planärenden men även i allmänjuridiska frågor och i andra ärendetyper som omfattas av byggnadsnämndens uppdrag. Andra viktiga uppgifter är att följa och förmedla rättsutvecklingen inom förvaltningens arbetsområden samt bidra till att utveckla arbetssätt och metoder för en enhetlig tillämpning av gällande rätt.
Du kommer vara spindeln i nätet och ha många bollar i luften. Du ser fördelarna med att samarbeta med andra, att arbeta tillsammans med kollegor inom förvaltningen och över förvaltningsgränserna. Du har i ditt arbete nära kontakt med allmänheten, konsulter, byggnadsentreprenörer, andra myndigheter och kollegor inom kommunen. Arbetet är perfekt för dig som har kontroll på detaljerna och vet hur de passar in i helheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och några års erfarenhet som matchar uppdraget. Du har en mycket god språklig förmåga och kan uttrycka dig formellt korrekt men samtidigt enkelt. Du förväntas vara initiativrik, noggrann, flexibel, ha förmåga att prioritera och ha god samarbetsförmåga. Vi söker dig som är serviceinriktad, flexibel och mån om att ge ett positivt och vänligt bemötande i dina kontakter med andra människor. Du måste kunna arbeta självständigt och samtidigt ha bra samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och strävar efter mångfald och en jämn könsfördelning bland våra anställda. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.

ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-14
Ange följande referens när du ansöker: A595017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Arnesten, Förvaltningschef 0340-88181, 073-442 81 81

Facklig kontakt
Cecilia Ehn, Vision 0340-881 79
Maria Hagelberg, Sveriges Arkitekter 072-183 81 60
Emma Sigvardsson, Sveriges Ingenjörer 0340-885 69

Företag
Varbergs kommun, Stadsbyggnadskontoret

Adress
Varbergs kommun, Stadsbyggnadskontoret
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG

Kontorsadress
43280

Jobbnummer
2953465

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Stadsbyggnadskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Stadsbyggnadskontoret: