Nämndsekreterare/Inköpssamordnare till Samhällsbyggnad

Piteå Kommun / Administratörsjobb / Piteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Piteå, Luleå, Älvsbyn, Boden, Skellefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Piteå Kommun i Piteå, Luleå, Pajala eller i hela Sverige

Förvaltningen Samhällsbyggnad arbetar för ett attraktivt och hållbart samhälle för invånare, besökare och näringsliv. Vi är ca 200 medarbetare inom samhällsplanering och kompetensförsörjning och den här tjänsten är placerad vid den administrativa enheten. Arbetsplatsen ligger mitt i Piteå centrum i Stadsporten, en av förvaltningens aktivitetsbaserade lokaler.

Den administrativa enheten tillhandahåller administrativ specialistkompetens som stöd till förvaltningens verksamheter. Enheten ansvarar för att genomföra och effektivisera nedanstående områden inom förvaltningen: Administration; Nämndadministration; Webbhantering; Arkivfrågor; Driftsansvar Stadsporten; IT-stöd; Informationshantering: Inköpssamordning; Personalredogöring; Registratur; Ekonomihandläggning; Reception. Enheten leds av administrativ chef.

Som nämndsekreterare hos oss kommer du att ha ansvar för hela ärendeprocessen för Miljö- och tillsynsnämnden. Det innebär att du kommer att arbeta med allt från årsplanering, registrering av ärenden, beredningar och kallelser till nämndmöten, protokollskrivning, expediering av beslut och arkivering. Du har ett nära samarbete med nämndsekreteraren för Samhällsbyggnadsnämnden och ni är även back-up för varandra. Rollen innebär en kvalitetssäkrande och samordnande funktion för den politiska ärendeprocessen. Du ger stöd och service till tjänstepersoner och förtroendevalda.

I tjänsten ingår även att vara en av två inköpssamordnare i förvaltningen. Inköpssamordnare är den centrala Inköpsenhetens "förlängda arm" på förvaltningarna. Detta innebär att du samordnar och svarar på frågor från förvaltningens medarbetare om avtal och inköp. Du utför vissa direktupphandlingar och ingår i kommunens inköpsnätverk.

KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, gärna inom statsvetenskap, juridik eller samhällsvetenskap eller har tidigare erfarenhet av arbete som nämndsekreterare eller registrator med en god insyn i en politiskt styrd organisation. Du behöver ha kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen samt erfarenhet av att arbeta i digitala ärende- och dokumenthanteringssystem. Du har en hög administrativ förmåga och är ordningsam och van att jobba med deadlines. Du bör ha kännedom om offentlig upphandling.

Arbetet kräver flexibilitet och förmåga att arbeta inom korta tidsramar. Du är noggrann och har en känsla för service, vilket innebär att möta människor på ett professionellt sätt. Du skapar goda relationer med omgivningen och bidrar till ett gott arbetsklimat.

Vi undanber oss all kontakt från konsulterande rekryteringsföretag.

Publiceringsdatum
2023-10-11

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar

Helene Sundberg enhetschef 0911 - 69 72 88

Emma Karlsson, Vision 0911-69 64 27

Elin Dejemo, Akademikerförbundet, 0911 - 69 75 93

Välkommen med din ansökan

Ersättning
Enl ÖK

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Piteå kommun (org.nr 212000-2759), http://www.pitea.se

Arbetsplats
Piteå Kommun

Jobbnummer
8183020

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Piteå Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Piteå Kommun: