Nämndsekreterare inkl överförmyndarärenden

Gnesta kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gnesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gnesta, Nykvarn, Trosa, Södertälje, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gnesta kommun, Kommunledningskontoret i Gnesta

Gnesta är en ung kommun i hjärtat av det fagra Södermanland. Hit kommer du med tåg från Stockholm eller Katrineholm på drygt 30 minuter. I kommunen finns tätorterna Björnlunda, Gnesta, Laxne och Stjärnhov. Däremellan breder den vackra sörmländska naturen ut sig med sjöar, skogar, hagar och ängsmarker.
Vi är 700 medarbetare som arbetar i kommunen för att ge våra invånare bästa tänkbara service. Du är välkommen att bli en av oss.
Kommunledningskontoret är kommunens centrala förvaltning som i första hand bereder ärenden åt kommunfullmäktige och kommunstyrelse. Vidare lämnar förvaltningen stöd till övriga förvaltningar gällande sekretariat, arkiv, ekonomi och personalfrågor. Kommunledningskontoret samordnar också den strategiska gemensamma planeringen. Näringslivsfrågor och arbetsmarknadsfrågor ligger även under kommunledningskontoret.

Publiceringsdatum
2008-09-15

Arbetsuppgifter
Kanslienheten söker en nämndsekreterare med uppgift att ansvara för nämnd- och överförmyndaradministration. Din uppgift blir att ansvara för nämndadministrationen och diarieföringen inom socialnämnden. Du ställer samman handlingar till nämndmöten, ger stöd till ordföranden vid sammanträdena, skriver protokoll och arbetar med att utveckla ärendehanteringen. Du kommer också att handlägga överförmyndarärenden i nära samarbete med kommunens överförmyndare. Överförmyndaren är en kommunal myndighet med uppgift att ha tillsyn över förmyndare, förvaltare och gode män. Du ansvarar för ärendehanteringen i systemet Wärna, granskar årsredovisningar, ger råd och stöd åt gode män och bereder olika beslutsärenden.

Kvalifikationer
Du ska ha erlagt relevant högskole- eller universitetsexamen. Erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation samt socialtjänstens verksamhet är meriterande. Arbetet kräver goda IT-kunskaper, noggrannhet, god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift och siffersinne. Du har lätt för att samarbeta med andra och ha förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du bör vara initiativrik, serviceinriktad, ha förmåga att prioritera sam hålla givna deadlines. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare, tillträde: Januari 2009

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: Tjänstgöringsgrad 100%.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-10-06
Kanslienheten hör till kommunledningskontoret som ligger i kommunhuset (Elektron). Den består i dagsläget av 6 medarbetare med skiftande arbetsuppgifter såsom nämndsekreterarskap, diarieföring, vaktmästeri, utrednings- och upphandlingsstöd, juridisk rådgivning, överförmyndarärenden och arkiv. Enheten kommer vid årsskiftet att renodlas till en central organisation för nämndservice. Du kommer då att få vara med och påverka utarbetande av nya rutiner och arbetssätt.
Ansökan kan skickas till e-postadress: majlie.taengh@gnesta.se
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anneli Sagnérius, 0158-701 04, 070-546 62 04

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0158-700 00

Företag
Gnesta kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Gnesta kommun, Kommunledningskontoret
Västra Storgatan 15
64680 Gnesta

Jobbnummer
311335

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gnesta kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gnesta kommun, Kommunledningskontoret: