Nämndsekreterare/HR-specialist

Borås Stad / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås

Nämndsekreterare/HR-specialist

till Tekniska förvaltningen. Sista dag att ansöka är 2018-12-06.
(Ref nr 15:2018:9)

Arbetsplats: Tekniska förvaltningen


Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Du har öga för detaljer. Vill bidra med struktur, service och effektivitet i den politiska nämndprocessen och i det personaladministrativa arbetet? Då har vi jobbet för dig!

Tekniska förvaltningen ansvarar för att skapa en välfungerande infrastruktur för gator, gång- och cykelvägar, trivsamma mötesplatser som gågator, parker och torg, skogsförvaltning, frågor om jakt och fiske, kalkning av försurade sjöar och vattendrag, persontransporter samt bereda arbete för personer i arbetsmarknadspolitiska åtgärder.

Arbetsuppgifter:
Som nämndsekreterare är du en viktig länk mellan förvaltningschef, handläggare och politik. Du samordnar och ansvarar för hela processen inom nämndadministrationen. Du bidrar till att säkra att den politiska gången följs i enlighet med gällande lagar och fastställda styrdokument. Du samarbetar med förvaltningschef, tjänstemän, nämndens ordförande och övriga förtroendevalda.

I din roll arbetar du bland annat med hantering av olika typer av handlingar, diarieföring, beredning, planering, kallelser, protokoll, bevakning, expediering, utlämning av handlingar, arkivering och arvodesregistrering till förtroendevalda. I rollen ingår att stödja förvaltningschef samt övriga chefer och handläggare i ärendeberedning och framtagande av nämndhandlingar. I arbetet ingår också att vara sekreterare vid presidie- och nämndmöten samt vid samverkansmöten på förvaltningsnivå och hjälpa till med viss avlösning i växeln vid behov. Du ansvarar för mötenas förberedelser och efterarbete. Du kommer även att ingå i kommunens nätverk för registratorer och nämndsekreterare. Tjänsten innefattar utöver ovanstående att ge förvaltningschefen förutsättningar att bibehålla god struktur och effektivitet i arbetet. Vissa utredningsuppdrag kan också komma att ingå. Du kommer utöver ditt nämndsekreteraruppdrag vara HR-chefen behjälplig i personaladministrativt arbet

I din roll arbetar du bland annat med hantering av olika typer av handlingar, diarieföring, beredning, planering, kallelser, protokoll, bevakning, expediering, utlämning av handlingar, arkivering och arvodesregistrering till förtroendevalda. I rollen ingår att stödja förvaltningschef samt övriga chefer och handläggare i ärendeberedning och framtagande av nämndhandlingar. I arbetet ingår också att vara sekreterare vid presidie- och nämndmöten samt vid samverkansmöten på förvaltningsnivå och hjälpa till med viss avlösning i växeln vid behov. Du ansvarar för mötenas förberedelser och efterarbete. Du kommer även att ingå i kommunens nätverk för registratorer och nämndsekreterare. Tjänsten innefattar utöver ovanstående att ge förvaltningschefen förutsättningar att bibehålla god struktur och effektivitet i arbetet. Vissa utredningsuppdrag kan också komma att ingå. Du kommer utöver ditt nämndsekreteraruppdrag vara HR-chefen behjälplig i personaladministrativt arbete.
Kvalifika




Publiceringsdatum
2018-11-26

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom organisations- och personalutvecklare i samhället. Du ska ha kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, har en god förmåga att hantera många uppgifter samtidigt på ett effektivt sätt. Vidare har du lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter samt för att utföra, driva och utveckla dina arbetsuppgifter självständigt. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt har en god kommunikativ förmåga. Som person är du serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med kollegor och förtroendevalda. God datorvana är en förutsättning för arbetet. Det är också viktigt att du har en stark servicekänsla och drivs av att underlätta i andras vardag. Att du bidrar till ett gott arbetsklimat ser vi som självklart. Du ska ha arbetat som nämndsekreterare i en politiskt styrd organisation samt känna till det personaladministrativa arbetet. Det är meriterande om du har erfarenhet av växeltelefoni och receptionsarbete.

Upplysningar lämnas av förvaltningschef Gunnar Isackson tfn 033-35 74 80 alternativt 0768-88 74 80 alternativt HR-chef Jessika Olausson, tfn 033-35 74 29. Fackliga representanter för SACO når du via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-06
Ange följande referens när du ansöker: 15:2018:9
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borås Stad

Adress
Borås Stad
Tekniska förvaltningen
50180 Borås

Kontorsadress
Se vår hemsida www.boras.se

Jobbnummer
4478776

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borås Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås Stad: