Nämndsekreterare geografiska utskott

Linköpings kommun, Kommunstyrelsens förvaltning / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun, Kommunstyrelsens förvaltning i Linköping

Kommunstyrelsens förvaltning består av förvaltningsledning, kommunledningskontor samt sju uppdragsfinansierade verksamheter. Tjänstemännen som arbetar här styr, leder och utvecklar den kommunala verksamheten på politikernas uppdrag. Vi har cirka 170 medarbetare på förvaltningen. Våra avdelningar ansvarar för utveckling, personal, ekonomi, administration och kommunikation.

Nämndsekreterare geografiska utskott

Linköpings kommun har elva geografiska utskott.

I de olika utskotten sitter kommunpolitiker med plats i kommunfullmäktige.

 De geografiska utskottens roll är:

• att företräda medborgarna
• att väcka medborgarnas engagemang
• att stimulera lokalt utvecklings- och framtidsinriktat arbete
• att stödja dialogen mellan medborgare och beslutsfattare
• att främja lokal samverkan

Som nämndsekreterare i de geografiska utskotten ansvarar du för den administrativa hanteringen kring utskotten. Det innebär att du deltar vid utskottens sammanträden, du upprättar kallelser samt skriver protokoll. I arbetet ingår ärendebevakning, planering av sammanträden och sammanträdestider samt bokning av lokaler för dessa.

Som sekreterare i de geografiska utskotten har du en unik roll i kommunen som länk mellan kommunens politiker, tjänstemän och medborgare. Du förväntas omhänderta och stödja och utveckla former för engagemang, dialog och lokal samverkan.

Tjänsten är placerad inom kommunledningskontoret och administrativa avdelningen. Du kommer att dela sekreterarskapet för dessa elva utskott med andra inom administrativa avdelningen, men du kommer att ha det övergripande ansvaret för samtliga utskott samt även ha budgetansvaret för dessa. I rollen som nämndsekreterare  ingår även uppdrag i andra utskott och politiska organ.

Eftersom många möten kommer att ske under eftermiddags-/kvällstid kommer kvällsarbete att bli nödvändigt. Tjänsten är därför en tjänst med förskjuten arbetstid.

Publiceringsdatum
2014-12-01

Kvalifikationer
Vi söker dig som har adekvat högskoleexamen inom exempelvis följande områden: samhällsvetenskap, statskunskap eller utbildning som bedöms som likvärdig.

Du är en god administratör och kommunikatör. Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande. Du har goda kunskaper i kommunalrätt och god kännedom om en myndighets ärendehantering samt vilka lagar som ska följas. Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt på svenska språket i tal och skrift samt behärskar även engelska.

Du ska ha mycket goda datakunskaper och behärska Office-paketet och ha en vana av att ta till dig nya administrativa system.

Som person är du driftig och självgående. Du har god samarbetsförmåga och organisatorisk förmåga och ser möjligheter i att samverka med politiker, medborgare, tjänstemän och andra aktörer och myndigheter. Rätt kandidat förväntas vara noggrann, proaktiv, ha stor integritet och en synnerligen god känsla för ordning och reda. En representativ och serviceinriktad inställning är en förutsättning. Du är lösningsinriktad, har lätt för att arbeta tillsammans med andra och har förmåga att skapa kontakt och dialog såväl internt som externt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.

Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information: http://www.linkoping.se

Vi är en kommun där idéer blir verklighet - därför behöver vi dig!

Anställningsvillkor
För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett i samarbete med MyNetwork. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras enbart av Linköpings kommuns rekryteringsansvariga. Allt i enlighet med de bestämmelser som hanteras av PUL (personuppgiftslagen).

Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.

Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Arbetstider och omfattning
100 %. Tillträde: Efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-15
Ange följande referens när du ansöker: 2014/1875
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Aman, Administrativ direktör 013-25262

Facklig kontakt
Britt-Marie Sandström - Vision 013 20 78 51
Michael Werthén - SACO 013-20 68 24

Företag
Linköpings kommun, Kommunstyrelsens förvaltning

Adress
Linköpings kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
Stadshuset
58181 Linköping

Kontorsadress
Stadshuset

Jobbnummer
2086338

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun, Kommunstyrelsens förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun, Kommunstyrelsens förvaltning: