Nämndsekreterare för individutskottet med processansvar i Östra - Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg - Administratörsjobb i Göteborg
Nämndsekreterare för individutskottet med processansvar i Östra
Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg i Göteborg

I stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg arbetar cirka 1800 medarbetare tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Stadsdelen Östra Göteborg omfattar områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby och här bor drygt 50 000 invånare. Stadsdelen har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsdelens struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt.

Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?



Publiceringsdatum
2018-10-08

Arbetsuppgifter
Östra Göteborg söker nu en nämndsekreterare till individutskottet! Tjänsten innebär ett huvudansvar för processen kring arbetet i utskottet samt att vara expert och stöd till chefer och handläggare i juridiska frågor med anknytning till utskottet. I tjänsten finns även möjlighet att arbeta med intern kontroll, utvärderingar, utredningar och granskningar. Du ges därför visst utrymme att påverka och forma rollen själv, utifrån intresse.

Som nämndsekreterare hos oss blir en del av en ny enhet, Avdelningen för Strategiskt stöd och uppföljning, och här finns bland annat diarium, arkiv, posthantering, MAS, SAS, MAR och Utvecklingsledare kvalitet. Chef för avdelningen är förvaltningscontroller.

Du kommer att arbeta nära såväl politiker i individutskottet som chefer och handläggare inom socialtjänsten. Som nämndsekreterare kommer du att ansvara för att förbereda och vara sekreterare vid individutskottets sammanträden, vilket innebär att du säkerställer att handlingar till utskottet är juridiskt korrekta, att du upprättar dagordning och skickar ut kallelse samt handlingar till ledamöterna och tjänstemän samt att du skriver och färdigställer protokollet. Du expedierar även beslut samt hanterar övriga arbetsuppgifter vanligen förekommande i samband med ett sammanträde. Viss arbetstid är förlagd till kvällstid eftersom utskottets ordinarie sammanträden äger rum i princip varannan onsdag eftermiddag/kväll.

Registrator samt nämndsekreteraren för stadsdelsnämnden är nära samarbetsparters till dig. Nämndsekreterarna för individutskottet respektive stadsdelsnämnden ersätter även varandra vid frånvaro. Du ansvarar för de kapitel i delegationsordningen som rör ansvarsområdet och du samordnar och upprätthåller lokala och kommungemensamma nätverk. Till dina uppgifter hör även att hålla förvaltningen uppdaterad om utveckling inom området, såsom relevanta lagar och förordningar, förarbeten, domar och beslut samt vägledande dokument från myndigheter och organisationer. Du ansvarar för att nödvändig information, riktlinjer och rutiner för ansvarsområdet finns tillgängligt och kommuniceras till berörda målgrupper.

I övrigt arbetar du med att administrera och kontrollera utbetalning av förrättningsarvoden tillsammans med administratör och vid behov vara behjälplig med övriga vanligt förekommande arbetsuppgifter inom avdelningens nämndservice-team. Du blir även dataskyddskontakt enligt GDPR.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning som socionom, jurist eller likvärdig examen. Du har tidigare yrkeserfarenhet från socialtjänsten och dess myndighetsutövning. Ett krav är även att du har erfarenhet av att tolka lagstiftning inom området samt har en förmåga att kunna vidareförmedla detta till berörda. Det är meriterande om du därtill har yrkeserfarenhet från sekreterarskap i exempelvis nämnd eller utskott och/eller erfarenhet av att leda utredningsarbete.

I ditt arbete kan du agera på egen hand utifrån vad situationen kräver och du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört och det är en självklarhet för dig att kontrollera och följa upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Du planerar aktiviteter och projekt i god tid och du arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt.

Som nämndsekreterare är det viktigt att du har förmåga att delge information, såväl muntligt som skriftligt, genom att du uttrycker dig på ett tydligt och effektivt sätt. Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt förstå dess betydelse i ett större sammanhang. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation samt har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Goda kunskaper i IT som ett arbetsverktyg samt ett intresse för att utveckla IT-stödet i ärendehantering krävs.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

I Östra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-22
Ange följande referens när du ansöker: A818396
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lamija Sabanovic 031-365 35 87
Katarina Wenner 031-365 40 06

Företag
Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg

Adress
Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg
Box 47 107
40258 Göteborg

Kontorsadress
Förstamajgatan 2B

Jobbnummer
4387973

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg: