Nämndsekreterare för barn- och utbildningsnämnden
Vingåkers kommun, Kommunikationsenheten / Administratörsjobb / Vingåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Vingåker,
Katrineholm,
Finspång,
Arboga,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vingåkers kommun, Kommunikationsenheten i Vingåker Vår litenhet är vår styrka och vår stolthet - allt känns mycket närmare. Det är nära till natur, affärer och god offentlig service. Centralt i Vingåker tar man tåget för att nå de närliggande storstäderna Stockholm, Eskilstuna, Norrköping och Örebro. Vingåker har ca 9000 stolta invånare med en lång tradition inom konfektion. Flaggskeppet idag är Sveriges största outletområde med kvalitetsprodukter till bra priser. Mitt i samhället har vi det kommunalägda Säfstaholms slott som årligen ställer ut uppskattade utställningar, speciellt framtagna för slottets väggar. Kommunen arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor och en god arbetsmiljö. För att leverera våra tjänster utgår vårt arbete utifrån våra värdeord våga, ansvar och respekt, I Vingåker vågar vi, vi är stolta, vi tar ansvar och vi är respektfulla, det är det som är Vingåker! Varmt välkommen till oss.
Publiceringsdatum2015-11-16ArbetsuppgifterVingåkers kommun söker nu en nämndsekreterare/sakkunnig till barn- och utbildningsnämnden. Du är anställd på kommunikationsenheten. Enheten har en samlad central roll under kommunförvaltningen där nämndserviceadministrationen ingår. Du ingår i ett team av nämndsekreterare på kommunikationsenheten och ditt huvudområde är mot barn- och utbildningsnämnden.
Som nämndsekreterare ansvarar du för de nämndadministrativa uppgifterna. Det innebär att du deltar vid barn- och utbildningsnämndens sammanträden (ca 8 stycken per år) samt vid arbetsutskott och ordförandeberedningar. Du upprättar kallelser samt skriver protokoll. I arbetet ingår ärendebevakning, planering av sammanträden och sammanträdestider samt bokning av lokaler för dessa. Du expedierar handlingar och beslut och bereder beslutsunderlag.
Som nämndsekreterare ingår också att arbeta med vår diarie- och arkivhantering samt säkerställa att nämnden uppfyller bestämmelserna som finns på det offentligrättsliga området.
Arbetet innebär kontakter med tjänstemän inom förvaltningen, förtroendevalda samt kommuninvånare. I arbetet kan också ingå sekreterarskap vid andra möten med förtroendevalda samt att du är en del i nämndservicegruppen, som sköter kommunens centrala administration, och där du kan tilldelas varierande administrativa uppgifter.
KvalifikationerVi söker dig som har adekvat högskoleexamen inom exempelvis följande områden: samhällsvetenskap, statskunskap, juridik, pedagogik eller utbildning som bedöms som likvärdig.
Du har lätt för att uttrycka dig tydligt och korrekt på svenska språket i tal och skrift samt behärskar även engelska.
Du ska ha mycket goda datakunskaper och behärska Office-paketet. Du har erfarenhet av moderna ärende-och dokumenthanteringssystem. Vingåkers kommun använder sig av det digitala ärendehanteringssystemet W3d3.
Som person är du analytisk, noggrann, lösningsorienterad, är självständig i ditt arbete och har lätt för att samarbeta. Vi förväntar oss en känsla för god service och en professionell hållning. Erfarenhet från offentlig verksamhet inom det pedagogiska området är meriterande liksom erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Du har goda kunskaper i kommunalrätt och god kännedom om en myndighets ärendehantering samt vilka lagar som ska följas.
ÖVRIGT
Vingåkers kommun uppmuntrar till intern rörlighet och vakansen är endast tillgänglig under förutsättning att ingen internanställd har förtur, eller på annat sätt gör anspråk på tjänsten. Därmed kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.
Vingåkers kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Merparten av arbetet är förlagd dagtid. Möjligt någon kväll i månaden för nämndmöten och liknande uppdrag. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-12-12 Om möjlighet finns kan tillträde ske någon vecka tidigare.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-11
Ange följande referens när du ansöker: KS 362/2015
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Pestrea, Kommunikationschef 0151-19119
maria.pestrea@vingaker.seFöretagVingåkers kommun, Kommunikationsenheten
AdressVingåkers kommun, Kommunikationsenheten
Vingåkers kommun
64380 VINGÅKER
KontorsadressParkvägen 8 VINGÅKER
Jobbnummer 2528968
Observera att sista ansökningsdag har passerat.