Nämndsekreterare/Ekonomiassistent

Bildning, Avesta kommun / Administratörsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bildning, Avesta kommun i Avesta

Avesta 2020 - Något fantastiskt kommer att hända.
Avesta kommun är mitt inne i ett utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. År 2020 är vi 25 000 invånare, har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd, och vi vet att vi gjorde det tillsammans!

På Bildningsförvaltningen arbetar ca 750 medarbetare inom många olika yrkesområden så som bland annat; skola, kost, kultur och fritid. Tjänsten som nämndsekreterare/ekonomassistent kommer vara placerad i vår ekonomigrupp på förvaltningskansliet. I dag arbetar det 3 ekonomer i gruppen och gruppen kommer i och med denna tjänst att utökas med ytterligare en tjänst.

Publiceringsdatum
2015-09-21

Arbetsuppgifter
Har du ett intresse för samhällsfrågor och vill ha ett meningsfullt arbete? Då kanske du är bildningsförvaltningens nya nämndsekreterare/ekonomiassistent. Arbetet innebär att på 25% arbeta som nämndsekreterare och på 75% som ekonomiassistent.

Arbetet som ekonomiassistent kommer att bestå av uppföljning av kostnader och intäkter som berör integrationsenhetens område samt kontoavstämningar. Arbetet består även i att återsöka medel från migrationsverket samt andra myndigheter.

För att vara trivas i rollen som ekonomiassistent bör du vara noggrann, strukturerad och intresserad av siffror. Vidare tycker du om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare som trivs tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor.

I rollen som nämndsekreterare kommer du arbeta som ersättare för ordinarie nämndsekreterare och tillsammans med förvaltningschef arbeta nära de förtroendevalda, i första hand med styrelsens ordförande. Som ersättare ansvarar du för formalia före, vid och efter sammanträden. Du ska förbereda underlag för beslut i arbetsutskott och styrelse samt vara sekreterare på dessa möten och som tjänsteman delta i ordförandeberedningar. I arbetsuppgifterna ingår att bevaka ärenden som kommer upp för beslut samt kvalitetsgranska och, i samråd med ansvarig chef, redigera och komplettera beslutsunderlag till styrelsen utifrån lagstiftning och reglemente.

I uppdraget ingår även att vara ett stöd till förvaltningen i administrativa frågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning i ex. ekonomi, handel och administration, eller har annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har erfarenhet av nämndarbete inom kommunal, regional eller statlig myndighet och goda kunskaper inom förvaltnings- och kommunallag. Erfarenhet av likvärdigt arbete är meriterande.
Du är van användare av digital teknik med goda kunskaper i Officepaketet med tyngdpunkt på Excel. Kunskaper i Extens är meriterande.

Vi ser gärna att du har fallenhet för struktur, ordning och noggrannhet. Du har en uttalad känsla för service då du kommer att ha interna kontakter. Arbetet kräver att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du är en person som har god samarbetsförmåga med ett positivt och serviceinriktat förhållningssätt. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ när så krävs. Du gillar nya digitala lösningar.

ÖVRIGT
Förmåner
Vi månar om våra anställda. Du har friskvårdstimme/ friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym, fria bad i kommunens badhus samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-04
Ange följande referens när du ansöker: A495693
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Björn Hansson, Bildningschef 0226-64 52 00 bjorn.hansson@avesta.se

Facklig kontakt
Kontaktuppgifter till din fackliga representant

Företag
Bildning, Avesta kommun

Adress
Bildning, Avesta kommun
Kungsgatan 32
77430 Avesta

Kontorsadress
Kungsgatan 32 77430 Avesta

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2442016

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bildning, Avesta kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bildning, Avesta kommun: