Nämndsekreterare Borgholms kommun - Borgholms kommun, Kommunledningskontor - Administratörsjobb i Borgholm
Nämndsekreterare Borgholms kommun
Borgholms kommun, Kommunledningskontor / Administratörsjobb / Borgholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Borgholm, Mönsterås, Kalmar, Mörbylånga
Visa alla jobb hos Borgholms kommun, Kommunledningskontor i Borgholm

Är du en flexibel och serviceinriktad byråkrat?
Då är du kanske den nämndsekreteraren vi söker.

Borgholms kommun omfattar norra delen av Öland - solen och vindarnas ö. Centralorter är Borgholm, Köpingsvik och Löttorp. De största näringsgrenarna i kommunen är besöksnäringen och lantbruket. Borgholms kommun har drygt 10 900 åretruntboende invånare och över två miljoner besökare varje år. Borgholms kommun och näringslivet samverkar inom många områden och vi förstärker samarbetet med andra kommuner.

Hos Borgholms kommun finns en mångfald av yrkesområden. Detta gör det möjligt för både en spännande karriärutveckling och/eller karriärväxling inom många olika områden.
Hos oss arbetar ca 1000 medarbetare fördelat på tre förvaltningar och två kommunala bolag. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans.

Kommunens storlek innebär att du som anställd arbetar nära medarbetare chefer, beslutsfattare och våra medborgare.
Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor en god arbetsmiljö och inspirerande hälsoarbete. Vår inriktning är att verka för att synliggöra medarbetarna, öka inflytandet och delaktigheten på arbetsplatsen bland annat genom ökad chefstäthet. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig bl.a. ett roligt och utvecklande arbete, trevliga och kompetenta kollegor, en mycket aktiv personalförening.




Publiceringsdatum
2019-06-05

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare ansvarar du i första hand för den administrativa processen i miljö- och byggnadsnämnden och har ett nära samarbete med övriga nämndsekreterare och kommunsekreteraren. Du stöder nämnden genom att hålla ihop beredningens olika faser, så som kallelse, protokollskrivning, stöd till ordföranden under sammanträdet och beslutsexpediering.

Målsättningen är att nämnden ska få underlag av god kvalitet och att arbetet ska löpa smidigt och korrekt. I detta har du en nyckelroll genom att väva ihop beredningsprocessen och stödja handläggarna i ärendens gång. En viktig del i rollen är planering, samordning och bevakning av ärenden som ska vidare till andra instanser. Arbetet i dessa delar är mycket självständigt.

Dina uppdrag kan bli varierade och till exempel ha som arbetsuppgift att diarieföra, sammanställa statistik, omvärldsbevakning, handläggning av motioner, sammanställning av kallelser, skriva protokoll och remisser med mera. Du förutsätts kunna stödja och kvalitetssäkra förvaltningsövergripande processer.

Rollen omfattar även att vid behov ersätta kommunsekreteraren.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning med statsvetenskaplig eller juridisk inriktning exempelvis förvaltningslinjen eller utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Meriterande är om du har kunskaper om kommunallag, förvaltningslag och av övriga speciallagar, ärendehantering samt en förståelse för de demokratiska spelregler och samverkansprocesser som finns i en kommun.

En förutsättning för tjänsten är att du har mycket god känsla för svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Likaså att du har förmågan att jobba självständigt men också i samarbete med andra kollegor och förtroendevalda. Som person är du noggrann, strukturerad, håller deadlines och har en god servicekänsla. Du har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och för att lära dig ny teknik. Du är en lösningsinriktad, strukturerad och noggrann person som sprider glädje och engagemang. Goda resultat är viktigt för dig. Då arbetet innebär samverkan och daglig kontakt med andra förvaltningar och myndigheter ställer vi stora krav på dina personliga egenskaper.



ÖVRIGT
Urvalsprocessen startar vecka 33.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-08-04
Ange följande referens när du ansöker: A883452
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jens Odevall jens.odevall@borgholm.se 0485-88010
Martina Ullfors martina.ullfors@borgholm.se 0485-88000
Marie-Louise Johansson marie-lousie.johansson@borgholm.se 0485-88018

Företag
Borgholms kommun, Kommunledningskontor

Adress
Borgholms kommun, Kommunledningskontor
Box 52
38721 BORGHOLM

Kontorsadress
38721 Borgholm

Jobbnummer
4821529

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borgholms kommun, Kommunledningskontor: