Nämndsekreterare/administratör

Sollentuna Kommun MBK / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun MBK i Sollentuna

Sollentuna kommun växer med cirka 1000 personer varje år och har 70 000 invånare. Vi arbetar för att ge våra boende och företagare bästa möjliga service. Sollentuna kommun har 2 500 kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar med att driva och utveckla kommunen. Hos oss hittar du intressanta och varierande jobb med goda utvecklingsmöjligheter.

Publiceringsdatum
2016-06-07

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare är du en viktig administrativ länk mellan förvaltningen och nämnden. Du ansvarar för nämndprocessen genom att förbereda, organisera beslutshandlingar och skriva beslutsprotokoll på nämndens sammanträden liksom att hantera andra nämndadministrativa arbetsuppgifter.

Som administratör kommer du att ha huvudansvar för myndighetens post, dokumenthantering och arkivläggning för nämndsekretariatet. Du ansvarar för att samordna att det finns fungerande rutiner för förvaltningsövergripande administrativa processer och kunna ge stöd till övriga administratörer. Du arbetar nära förvaltningschefen och har en stödjande administrativ funktion åt ledningen. Tjänstens innehåll kan till en del komma att formas utifrån din profil och kompetenser. Exempel på uppgifter som kan bli aktuella är arbete med utredningar, framtagande av underlag som statistik och nyckeltal och att skriva tjänsteutlåtanden. Rollen innebär många kontakter med förvaltningens medarbetare, politiker men också med medborgare.

Kompetenser
Du kan ha en relevant akademisk utbildning och/eller dokumenterad erfarenhet av administration som givit motsvarande kunskaper. God erfarenhet av administration och registrering/diarieföring inom offentlig förvaltning är ett krav, liksom goda kunskaper om offentligrättslig lagstiftning. Det är meriterande om du har erfarenhet av nämndadministration. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som tar stort ansvar och är van att arbeta självständigt. Du ska vara noggrann, strukturerad och drivande i din roll. Du är mycket serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och kan skapa goda relationer till dem du möter i ditt arbete. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du kan skriva avancerade texter på svenska. Du klarar att hantera stress under begränsade perioder. Vi ser vidare att du är teknikintresserad och ser positivt på en digital utveckling inom arbetsområdet.

Vi erbjuder

Läs om våra förmåner på länken:

https://www.sollentuna.se/sv/naringsliv--jobb/Jobba-i-Sollentuna-kommun/Formaner-for-dig-som-jobbar-i-Sollentuna-kommun/

Heltid, tills vidare. Provanställning kan bli aktuell.

Tjänsten kan tillsättas tidigast under augusti månad 2016

Vi tillämpar individuell lönesättning. Uppge gärna löneanspråk.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
tillsvidare, heltid tillsvidare

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Thelin, Förvaltningschef 08-579 214 85

Företag
Sollentuna Kommun MBK

Adress
Sollentuna Kommun MBK
Turebergs Torg 1
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs Torg 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2890951

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun MBK

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun MBK: