Nämndsekreterare / administratör

Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen / Administratörsjobb / Aneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Aneby, Jönköping, Nässjö, Habo, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen i Aneby

Ett ansvarsfullt, utvecklande och viktigt arbete för dig med samhälls- och förvaltningsintresse i det Småländska Höglandets minsta kommun.
För oss blir du tillsammans med de andra i den administrativa enheten en viktig kugge i det dagligt viktiga förvaltningsadministrativa arbetet såväl som i utvecklingen av den. I vår mindre kommun behöver vi alla greppa över ett flertal uppgiftsområden och det innebär också att vi har en påtaglig närhet till varandra och den övriga förvaltningen, inklusive chefer, specialister och politiker.

Den administrativa enheten ingår i Kommunserviceavdelningen.

Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: http://www.aneby.se/jobbahososs


Publiceringsdatum
2018-07-25

Arbetsuppgifter
Du kommer att svara för administrationen i nämndprocesserna och se till att handlingar hanteras på ett korrekt och rättssäkert sätt. Du arbetar digitalt genom hela processen där du b.la. har kommunens digitala dokument- och ärendehanteringssystem till hjälp. Du ansvarar för att förbereda, genomföra och efterarbeta allmänna utskottets, kommunstyrelsens samt kommunfullmäktiges sammanträden.
Ditt sekreterarskap och förvaltningsuppdrag är en viktig länk mot våra förtroendevalda och kommuninnevånare.

Avdelningen och kommunförvaltningen i stort arbetar med att effektivisera och digitalisera sina processer. Idag arbetar vi med våra ärenden i ett digitalt system och via en mötesapp, under hösten startar implementeringen av kommunens nya diarie- och ärendehanteringssystem. Du blir en viktig nyckel i implementering och utveckling av systemet och i arbetet för att digitalisera förvaltningens processer. I arbetsuppgifterna ingår även diarieföring, posthantering och allmän administration.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning mot statsvetenskap, juridik eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Kunskap inom relevant lagstiftning; kommunal-, förvaltnings-offentlighets- och sekretesslagstiftning.
• Förmåga att leda dig själv i ditt dagliga arbete och få saker gjorda.
• Utvecklad kommunikativ förmåga, du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation, gärna i kommunal sektor. Är du dessutom känd för att vara en god team-spelare är det riktigt bra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du har B-körkort.

ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-09-01 Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-14
Ange följande referens när du ansöker: A801996
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Evegren johanna.evegren@aneby.se 0380 46 300
Erik Havemose

Företag
Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen

Adress
Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen
Storgatan 48
57822 Aneby

Kontorsadress
Storgatan 48 Aneby

Jobbnummer
4262091

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen: