Nämndsekreterare/administrativ koordinator

Botkyrka kommun, Specialiststöd / Administratörsjobb / Botkyrka
2016-03-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare/administrativ koordinator" (publicerad 2016-09-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Specialiststöd i Botkyrka

Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med nära 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

I Botkyrka kommun, Sveriges tionde största skolkommun, finns närmare 15 000 barn och elever fördelade på 48 förskolor, 22 grundskolor och tre gymnasieskolor. Här arbetar drygt 3200 medarbetare för att på olika sätt stödja barn och elever i deras lärande. Utmaningarna är stora, men det är också professionaliteten och engagemanget i organisationen.

Publiceringsdatum
2016-03-14

Arbetsuppgifter
Botkyrka kommuns utbildningsförvaltning söker en nämndsekreterare/administrativ koordinator. Tjänstens placering är i enheten Specialiststöd där det finns 17 medarbetare. Vårt huvuduppdrag är att ge professionellt och kompetent stöd så att linjeorganisationen med alla förskolor och skolor lyckas.

Tjänsten är ett kombinerat uppdrag, dels att vara nämndsekreterare och vara nyckelpersonen som samordnar arbetet kring vår utbildningsnämnd, dels att vara ett starkt administrativt stöd och koordinera flera av våra omfattande administrativa processer inom utbildningsförvaltningen.

Som nämndsekreterare samordnar och koordinerar du utbildningsnämndens ärenden och administration. Det innebär bland annat att planera möten, skriva protokoll samt att hålla i processen att färdigställa tjänsteärenden till nämnden. Varje vecka har förvaltningens ledning beredning av ärenden till nämnden och där är du med och håller ordning och reda på alla kommande ärenden. Den skriftliga kommunikationen med nämndens ledamöter sker huvudsakligen digitalt.

Som administrativ koordinator arbetar du med administrativa processer av olika slag t.ex. organisering av skolövergripande processer, skriva minnesanteckningar vid både interna och externa möten och att arbeta med synpunktshanteringen inom utbildningsförvaltningen. I arbetet ingår att ha många och viktiga kontakter med medborgare, medarbetare och andra myndigheter. Du arbetar tillsammans med förvaltningens registrator. Ni bildar ett starkt team som ger ett professionellt administrativt stöd.

I tjänsten ingår också att fungera som biträdande registrator och det innebär att du har ansvaret för registratorfunktionen då registrator är frånvarande.

Kvalifikationer
För att nå framgång i arbetet behöver du ha en god förmåga att kommunicera, vara en skicklig skribent och tycka om att samarbeta.. Du är en person med struktur och ordning i ditt arbete. Att ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta i olika system är viktigt och gärna erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Arbetet kräver en stor portion vetgirighet Du vill ge våra medborgare en god service samt vara ett starkt administrativt stöd till verksamheten.

Högskoleutbildning inom det samhällsvetenskapliga området är önskvärt.

Erfarenhet krävs. Erfarenhet av arbete i offentlig sektor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att arbeta självständigt men också i samverkan med andra. Du har god administrativ förmåga och är en god kommunikatör.

ÖVRIGT
Anette Älmdalen finns tillgäng för frågor till den 24 mars. Kristina Amnå finns tillgäng för frågor från den 29 mars.

Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till vilka kanaler vi vill använda. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare och rekryteringssajter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-06
Ange följande referens när du ansöker: A552391
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Älmdalen, Chef för Specialiststöd 08-53062707
Kristina Amnå, Nämndsekreterare 08-53061109

Facklig kontakt
Facklig företrädare

Företag
Botkyrka kommun, Specialiststöd

Adress
Botkyrka kommun, Specialiststöd
Munkhättevägen 45
14785 TUMBA

Kontorsadress
Munkhättevägen 45 14785 Tumba

Jobbnummer
2723941

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Specialiststöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Specialiststöd: