Nämndsekreterare/administrativ handläggare

Söderköpings kommun / Administratörsjobb / Söderköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Söderköping, Norrköping, Valdemarsvik, Åtvidaberg, Finspång eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderköpings kommun i Söderköping, Norrköping, Valdemarsvik eller i hela Sverige

I Söderköpings kommun vill vi skapa Livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här finns möjligheter och utmaningar i en attraktiv kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närheten till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Genom medskapande formar vi en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet berättar om hur vi som organisation vill vara och uppfattas.

Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!Arbetsbeskrivning
Nämndarbete och registratur är centralt i förvaltningens arbete och i rollen som nämndsekreterare/administrativ handläggare med arkivansvar kommer du att utgöra ett viktigt stöd i förvaltningens besluts- och ärendehantering. Som nämndsekreterare kommer du vara den som har huvudansvar för nämndprocessen genom att förbereda inför nämndssammanträden, organisera beslutshanteringen samt upprätta protokoll. Rollen omfattar även andra nämndadministrativa arbetsuppgifter samt att vara sekreterare vid nämndens sammanträden som är förlagda på dagtid.

Utöver rollen som nämndsekreterare kommer du tillsammans med förvaltningen arbeta med att registrera- och diarieföra ärenden som berör servicenämndens ansvarsområden. I uppdraget ingår även ansvar för förvaltningens arkivhantering och en välfungerande arkivprocess. Rollen innebär att vara sakkunnig för att säkerställa att nämnd- och ärendeprocessen, registrering och diarieföring samt arkivhantering sker enligt gällande regelverket.

Tjänsten inkluderar även andra administrativa uppgifter, såsom att söka och ta fram handlingar, stötta cheferna i framtagande av informationshanteringsplaner, utlämnande av allmänna handlingar, postöppning, GDPR ansvarig, kontering av fakturor, personalredogörare, samt svara på frågor såväl internt som externt. Du kommer också att vara administrativt stöd till förvaltningschef.

Publiceringsdatum
2023-03-31

Kvalifikationer
Vi söker dig som har god kunskap om arbete i en politiskt styrd organisation. Du behöver därför ha minst ett års erfarenhet som sekreterare i nämnd/styrelse, registrator, arkivarie eller likande. Du behöver ha en utbildning med inriktning mot offentlig förvaltning eller likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt.

Du har god språklig förmåga gällande svenska, vad gäller tal och skrift. Du behärskar Office-paketet samt är en van användare av dokument- och ärendehanteringssystem. Erfarenhet av kommunal nämndadministration är meriterande samt om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Du är strukturerad, har förmåga att arbeta självständigt och tar eget ansvar samtidigt som du är en god lagspelare. Du är noggrann och har stor känsla för god service. Du kommer att arbeta i en flexibel verksamhet där du tar egna initiativ och driver dina processer med hänsyn till helheten. Du tycker att det är spännande at få vara med och utveckla och påverka framtidens arbetsuppgifter i din yrkesroll, exempelvis genom framtagande av processbeskrivningar och rutiner, samt håller dig uppdaterad kring gällande rutiner, regelverket och lagar.

Vi arbetar i en digital nämndprocess så du behöver ha en god systemvana och kan hantera digitala dokument- och ärendehanteringssystem som en del av det praktiska nämnd- och diariearbetet. Vidare behöver du ha god kännedom om de lagar som gäller inom offentlig förvaltning och kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Senast 14/8-2023

Så ansöker du
Ansök senast: 23/4-2023

Anställning
Antal annonserande tillfällen: 1

Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Söderköpings kommun (org.nr 212000-0464), http://www.soderkoping.se/

Arbetsplats
Söderköpings Kommun

Kontakt
Förvaltningschef
Maryam Zeitooni Dicker
maryam.zeitooni.dicker@soderkoping.se
0121-18428

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Söderköpings kommun

Jobbnummer
7611244

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderköpings kommun: