Nämndsekreterare
Västra Götalandsregionen / Administratörsjobb / Göteborg
2011-01-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2022-02-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Västra Götalandsregionen är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård, Regionen har också uppdraget att svara för regionala utvecklingsfrågor. Västra Götalandsregionen är, med sina ca 51 000 anställda, den största arbetsgivaren i Sverige.
Hälso- och sjukvårdskansliet i Göteborg har som uppgift att stödja de fem hälso- och sjukvårdsnämnderna som finns i Göteborgsområdet. Hälso- och sjukvårdsnämndernas viktigaste uppgift är att verka för god folkhälsa och se till att invånarnas behov av hälso- och sjukvård, tandvård och handikappverksamhet tillgodoses.
På kansliet, som leds av en hälso- och sjukvårdschef, finns en planeringsavdelning och en ekonomiavdelning. Tjänsten som nämndsekreterare ingår i planeringsavdelningen och är underställd den administrativa chefen.
Vi söker en nämndsekreterare till hälso- och sjukvårdsnämnd 12 (som företräder befolkningen i nord-östra Göteborg). Som nämndsekreterare ingår Du i ett team med nämndsamordnaren, som ger stöd och service till nämnden.
Arbetsuppgifterna är breda och består i att:
• Stödja hälso- och sjukvårdsnämnden i beredning och uppföljning av ärenden inför och efter beslut, samt stödja nämnden i deras dialog med medborgarna och andra aktörer.
• Utredningsarbete samt uppföljning av nämndbeslut.
• Vara nämndens juridiska kontrollant och stödja personal på HSK i ärendeberedningen vad gäller nämndjuridiska frågor.
• Ansvara för administrativ samordning av ärenden till och från nämnd/presidium.
• Sekreterare vid hälso- och sjukvårdsnämndens sammanträden.
• Ansvara för administrativ samordning av ärenden till och från pensionärsråd och dialogmöten, samt vara sekreterare på dessa möten.
• Förmedla information internt och externt till personal, politiker och allmänhet.
• Tillsammans med nämndsamordnaren strukturera arbetet för nämnd 12.
Du skall ha:
• Magister Examen i offentlig förvaltning eller examen som bedöms likvärdig
• Nämndsekreterarutbildning
• Utbildning i Officepaketet
• Minst 2 års erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare inom offentlig förvaltning
Kunskaper i sammanträdesteknik och erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvårdsområdet är meriterande.
Personliga egenskaper som är meriterade:
• God förmåga att utrycka sig i tal och skrift på svenska
• Synnerligen god förmåga att samarbeta och kommunicera
• Ordningsam, noggrann och strukturerad samt stresstålig
Publiceringsdatum2011-01-24Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillträde 2011-06-01
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-02-13
Du ansöker med våra digitala ansökningsformulär på vår hemsida
www.vgregion.se/jobb.Välkommen med ditt CV samt personligt brev. Betyg och intyg medtages vid eventuell intervju eller efter anmodan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktAdministrativ chef/ Maria Wernstål Telefon: tel 031-63 08 99, 0738-23 08 99
Nämndsekreterare/ Anna Schürer von Waldheim Telefon:031- 63 07 84
Facklig kontaktSKTF: Sune Olsson Telefon: 031-63 06 02,eller mobitel 0709-92 42 43
SACO: Kurt Liljekvist Telefon: 0521-27 53 17
Vårdförbundet: Rutger Gram Telefon: 0501-623 37
FöretagVästra Götalandsregionen
AdressVästra Götalandsregionen
Regionens Hus
40544 GÖTEBORG
KontorsadressLillhagsparken 5
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-630505
Faxnummer: 031-630853
Jobbnummer 830627
Observera att sista ansökningsdag har passerat.