Nämndsekreterare
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet.
Arbete och välfärdsförvaltningen har en bred verksamhet inom både individ- och familjeomsorg, arbetsmarknadsinsatser samt viss vuxenutbildning. Avdelningen för kansli och utveckling arbetar tillsammans med HR-enhet och ekonomienhet under förvaltningschefen. Genom styrning, stöd, service och samordning ska avdelningen ge förvaltningen och dess verksamheter förutsättningar att klara sina uppdrag. Som en del i vårt team av nämndsekreterare har du en viktig roll i att stödja och utveckla nämnds- och kvalitetsarbetet inom förvaltningen och den politiska organisationen för att säkerställa en transparent och rättssäker demokratisk process för medborgarna. Vi erbjuder ett jobb med stort ansvar där du har många kontakter med både politiker, tjänstemän och allmänheten.
Arbetsplatsen är Östra kommunhuset i Kristianstad med goda pendlarmöjligheter. Vi erbjuder förmåner som friskvårdsbidrag och flexavtal.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2024-10-10ArbetsuppgifterTjänsten som nämndsekreterare innebär arbete med beredning, praktisk planering och protokollföring av nämnd- och utskottssammanträden samt medföljande för- och efterarbete. Arbetet innebär ett nära samarbete med nämndens ordförande och förvaltningens tjänstepersoner.
Som nämndsekreterare på arbete och välfärdsförvaltningen ingår du i ett team, där ni är tre nämndsekreterare med gemensamt ansvar för arbetsuppgifterna. Tillsammans med dina kollegor deltar du i det fortlöpande arbetet med att ta fram gemensamma rutiner och du driver eller deltar i olika aktuella utvecklingsprocesser. Nämndsekreterare har ett nära samarbete med förvaltningens registratorer och ni utgör tillsammans förvaltningens kansli. I tjänsten ingår därmed också vissa arbetsuppgifter inom registraturen.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleexamen som socionom eller med inriktning statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Flerårig erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation är ett krav. För tjänsten behövs även flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning och/eller myndighetsutövning inom socialtjänst.
Arbetet ställer krav på kunskap om den kommunala organisationen men också på kunskap om lagstiftning och ramar som styr förvaltningens verksamhet som Kommunallagen, Socialtjänstlagen, LVU, LVM, Förvaltningslagen och annan författningsreglering inom socialtjänstens verksamhetsområde liksom Offentlighets- och sekretesslagen och offentlighetsprincipen. Det är meriterande med kunskap om arkivlagstiftning.
Vi utgår ifrån att du har goda datorkunskaper, erfarenhet av ärendehanteringssystem och vana att arbeta i Officepaketet. I Kristianstads kommun är nämndprocessen till stora delar digital och det är en merit om du har erfarenhet från Evolution och Netpublicator. För att kunna stödja och informera medarbetare och chefer i förvaltningen krävs att du har god kommunikativ förmåga samt goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift.
Då arbetet innebär mycket samverkan internt och externt ställs också höga krav på din samarbetsförmåga för att kunna driva förändringsarbete framåt. Vi tror att du är en person som är trygg och ansvarstagande, att du kan ha en hög grad av struktur i ditt arbete men samtidigt kan vara flexibel. Du arbetar systematiskt, lyfter blicken och ser frågor hur ett helhetsperspektiv. Du har en god administrativ förmåga och är strukturerad, vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar på ett effektivt sätt.
ÖVRIGT
Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken
https://zero.comaround.com/sv-se/. Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AOV-2024-56".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)
Arbetsplats Kristianstad kommun, AOV Stab (HR, Ekonomi & Utveckling)
Kontakt Utvecklingschef
Helena Lööf
044-13 26 29 Jobbnummer 8947992
Observera att sista ansökningsdag har passerat.