Nämndsekreterare

Lindesbergs kommun, Kanslienheten / Administratörsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, Kanslienheten i Lindesberg

Lindesbergs kommun; den lagom stora kommunen där du får möjlighet att jobba brett. Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. I den lagom stora kommunen är det lätt till samarbete och du har möjlighet att påverka.

Kanslienheten är en central stödfunktion som arbetar med att ge stöd och service till medarbetare, chefer, invånare och förtroendevalda. Vi är elva medarbetare och en enhetschef. Vi är en samling specialister inom allt från arkiv till krisberedskap.

Då en av våra nämndsekreterare ska fortsätta studera på universitetet söker vi en ny person som kan ta över. Du kommer att ingå i en grupp på fyra nämnd- och kommunsekreterare, alla med anställning på Kanslienheten.

Publiceringsdatum
2023-12-18

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare ansvarar du för sekreterarskapet vid olika politiska sammanträden, som exempelvis Barn- och utbildningsnämnden. Du skriver protokoll och ansvarar för att sammanställa och skicka ut handlingar inför sammanträdet. Arbetet innehåller olika administrativa uppgifter som exempelvis kvalitetssäkring av tjänsteskrivelser samt att stötta handläggare och chefer i frågor som berör ärendeprocessen.

Du är även ett stöd till våra förtroendevalda före, under och efter sammanträdet.

Utöver sekreteraruppdraget ingår även andra för kansliet förekommande arbetsuppgifter såsom diarieföring, valarbete samt utlämnande av allmän handling.

Lindesbergs kommun är ett finskt förvaltningsområde. Det ingår i varje medarbetares uppdrag att jobba för de nationella minoriteterna - med fokus på sverigefinnar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en avslutad högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Arbetslivserfarenhet som nämndsekreterare, registrator eller erfarenhet av handläggning/myndighetsutövning är meriterande. Även arbetslivserfarenhet från valarbete är meriterande.

Du har lätt för att uttrycka dig skriftligt och muntligt på svenska, har god administrativ förmåga samt goda IT-kunskaper. Du har en förmåga att kunna organisera, prioritera och strukturera arbetsuppgifterna på ett enkelt och effektivt sätt. Samarbetsförmåga och förmåga att ge god service är också viktiga egenskaper för att lyckas i tjänsten.

Är du en strukturerad och noggrann person som har ett genuint intresse av den demokratiska processen? I så fall är du den vi söker!

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS:A 2023/16".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lindesbergs kommun, Kanslienheten

Kontakt
Kanslichef
Anna Lundström
anna.lundstrom@lindesberg.se
0581-810 30

Jobbnummer
8334524

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun, Kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun, Kanslienheten: