Nämndsekreterare
Region Kronoberg, Regionstab / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Regionstab i Växjö,
Ljungby eller i
hela Sverige I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Revisorernas uppgift är att varje år granska den verksamhet som bedrivs inom nämnders och styrelsers verksamhetsområden. Revisorerna granskar och prövar om verksamheten sköts på ett ändamålsenligt och från ekonomisk synpunkt tillfredsställande sätt, om räkenskaperna är rättvisande och om den interna kontrollen är tillräcklig.
Region Kronoberg har nio förtroendevalda revisorer. Revisorerna biträds av regionens revisionskontor samt av externa konsulter.
Nu söker vi en nämndsekreterare till Region Kronobergs revisionskontor. Trivs du med att vara spindeln i nätet och tycker om när det händer mycket runt omkring dig - då är du den vi söker!
Vi planerar att ha intervjuer 21 augusti.
Publiceringsdatum2023-07-03ArbetsuppgifterSom nämndsekreterare på Region Kronobergs revisionskontor får du möjlighet att arbeta i en bred roll med många olika arbetsuppgifter. Du kommer att vara revisionschefens högra hand och dina arbetsuppgifter innebär bland annat:
• sammankalla och förbereda revisorernas sammanträden samt att föra protokoll och expediera beslut,
• för- och efterarbete vid revisorernas sammanträden,
• hantera digitala möten/sammanträden och digitala signeringar,
• att föra anteckningar vid möten,
• förberedelse av ärenden,
• att göra sammanställningar,
• diarieföring och arkivering,
• att administrera inköp,
• fakturahantering och resebokningar,
• arvodes- samt reseräkningshantering,
• att ge service till förtroendevalda revisorer avseende datorer m.m.,
• att administrera revisionens del på Region Kronobergs hemsida,
• enklare granskningar och avstämningar.
Övrigt förekommande arbetsuppgifter kan vara att beställa material, boka möten och konferenser eller se till att det finns kaffe och smörgås vid sammanträdena.
Du har alla möjligheter att göra rollen till din egna och vi ser gärna att du har arbetat med något liknande tidigare, där du vet vad som krävs av dig.
KvalifikationerRegion Kronoberg är en politiskt styrd organisation så det är en fördel om du har arbetat inom kommunal sektor eller i region. Du kan också ha erfarenhet av att ha arbetat inom ett förbund eller i en ideell organisation som administratör, sekreterare eller kanslist.
Det är starkt meriterande om du:
• har erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare,
• är väl förtrogen med kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets och sekretesslagen och annan offentligrättslig lagstiftning.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i ett digitalt dokument- och ärendehanteringssystem.
Formell kompetens
Vi söker dig som
• har universitetsutbildning eller högskoleutbildning i samhällsvetenskaplig inriktning, t.ex. statsvenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig
• har tidigare arbetslivserfarenhet inom administration och/eller kansli alternativt arbetslivserfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare
• har erfarenhet av utredningsarbete
• har god kunskap i besluts- och beredningsprocesser
• har god datorvana
• har dokumenterad god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Personliga egenskaper
Som person är du duktig på att planera och organisera ditt arbete och du är van att jobba strukturerat mot tydliga deadlines. Vidare är du självgående och stresstålig. Du har även lätt för att skapa relationer med personer på alla nivåer i en organisation och du har en förmåga att bygga nätverk. Du hittar snabbt lösningar på uppkomna problem. Du är strukturerad, analytisk och noggrann, med en stor kommunikativ förmåga. Det är viktigt att du snabbt kan komma in i nya arbetsuppgifter och flexibilitet i ditt arbetssätt är A och O. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra.
Erfarenhet krävs
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RST 16/23".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Kronoberg (org.nr 232100-0065)
Arbetsplats Region Kronoberg, Regionstab
Kontakt HR-chef
Susann Ingvarsson
0470-58 62 05 Jobbnummer 7933640
Observera att sista ansökningsdag har passerat.