Nämndsekreterare

Sjöbo kommun, Kansliavdelningen / Administratörsjobb / Sjöbo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sjöbo, Tomelilla, Skurup, Hörby, Ystad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sjöbo kommun, Kansliavdelningen i Sjöbo

Våra 1300 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt.
Vårt arbete genomsyras av värdeorden "Professionella, öppna och engagerade mot gemensamma mål" Tillsammans gör vi skillnad för Sjöbo kommuns medborgare och besökare!
Vi söker en nämndsekreterare till kommunledningsförvaltningens kansliavdelning.

Publiceringsdatum
2023-03-09

Arbetsuppgifter
I uppdraget som nämndsekreterare har du en viktig roll i att få det politiska arbetet att fungera i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen samt kommunstyrelsens arbetsutskott. Du arbetar tillsammans med övriga kansliavdelningen i frågor som rör nämndsarbetet.

Som löpande arbetsuppgifter ingår hantering av sammanträdeshandlingar, protokollföring och andra administrativa uppgifter kopplat till nämnden. I tjänsten ingår även registrering/diarieföring, arkivläggning av allmänna handlingar och administrativa uppgifter.

Arbetet kräver att du är serviceinriktad och har förmåga att bemöta våra politiker och medborgare på ett bra sätt samt att du kan arbetet lugnt och metodiskt även i stressfyllda situationer.

Kvalifikationer
Vi vill att du ska ha gymnasieexamen och eftergymnasial påbyggnad minst 1 år med inriktning inom ex juridik, statsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig.

Du har arbetat med nämndsarbete tidigare och förutsätter att du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete från en politisk styrd organisation. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och god IT-kompetens och intresse för system som kan förbättra och effektivisera verksamheten.

Du behärskar Officepaketet, erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystem är meriterande.
Som person är du ansvarstagande, noggrann och strukturerad.

Vi kommer vid rekryteringen att lägga stor vikt vid personliga egenskaper såsom bemötande, social kompetens, tekniskt intresse och flexibilitet. Du bidrar till en god arbetsmiljö genom att sprida trivsel och arbetsglädje.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 500 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "35/23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sjöbo kommun (org.nr 212000-1090), https://www.sjobo.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-sjobo-kommun/personalformaner.html

Arbetsplats
Sjöbo kommun, Kansliavdelningen

Kontakt
Kanslichef
Lars Wästberg
0416-27000

Jobbnummer
7531159

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sjöbo kommun, Kansliavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sjöbo kommun, Kansliavdelningen: