Nämndsekreterare

Lycksele kommun / Administratörsjobb / Lycksele
2022-10-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2024-10-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lycksele, Norsjö, Malå, Vindeln, Bjurholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lycksele kommun i Lycksele, Bjurholm, Åsele, Storuman, Skellefteå eller i hela Sverige

I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft.
OM JOBBET
Nu söker Kanslienheten en nämndsekreterare.

Som nämndsekreterare är du ansvarig för nämndens hela ärendehantering. Du fungerar som nämndens registrator vilket innebär registrering av handlingar i kommunens diarium och visst ansvar för nämndens arkiv. Som nämndsekreterare gör du utskick till sammanträden, skriver protokoll samt ansvarar för alla andra rutiner kring sammanträdet. Samarbete med nämndens ordförande är naturligt, liksom med kommunens tjänstepersoner, politiker och medborgare. Du har också ett nära samarbete med övriga nämndsekreterare och administratörer. I tjänsten kan även utredande uppdrag för den centrala ledningen i kommunen komma att ingå.

Som nämndsekreterare tillhör du Kanslienheten som ingår i Kommunledningskontoret tillsammans med bland annat HR, ekonomi, kommunikation och kost. Kanslienheten arbetar som stöd till politiker, chefer och tjänstepersoner genom att bistå organisationen i en korrekt och informationssäker hantering av dokument. Du erbjuds ett spännande och utvecklande arbete där du får använda och utveckla din egen kompetens tillsammans med ett positivt och glatt arbetslag.

DIN PROFIL
Vi tror på rätt kompetens på rätt plats.

Vi söker dig som är har en akademisk utbildning inom samhälls- eller statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av registrering i dokument- och ärendehanteringssystem, likt Ciceron DoÄ och kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt.

Du är intresserad av att arbeta med utveckling och den politiska processen. Du är trygg i din yrkesroll och har stor ansvarskänsla, god samarbetsförmåga, tycker om nya utmaningar och uppskattar omväxlingen mellan självständigt arbete och samarbete. Då dokumentation är en av dina huvudsakliga arbetsuppgifter bör du kunna arbeta med och förstå komplicerade språkliga underlag men också producera egna dokument av hög kvalitet. Vi är en värderingsstyrd organisation och vill att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund - Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft.

KRAV
Relevant utbildning

VI ERBJUDER DIG
I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitét och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll.

Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk:
https://www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommuns-formaner/

För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk:
https://www.lycksele.se/levailycksele

OM ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Vikariat, från 1 februari 2023 till 31 januari 2024
Omfattning: 100%
Tillträde: Enligt överenskommelse
Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan.

I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen.

Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall.

I Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie tjänst arbeta med vår värdegrund som värdskapare. För mer information prata med rekryterande chef.

I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman.

Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten.

Känner du, utifrån vad du läst om oss - att du skulle passa in hos Kanslienheten? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 544, senast 2022-11-20. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.

Varaktighet, arbetstid
Vikariat från 1 februari 2023 till 31 januari 2024 Ej specificerat

Publiceringsdatum
2022-10-24

Ersättning
Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lycksele kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lycksele kommun (org.nr 212000-2635), http://www.lycksele.se

Arbetsplats
Lycksele Kommun

Kontakt
Enhetschef Kanslienheten
Martina Bergh
martina.bergh@lycksele.se
0950-166 06

Jobbnummer
7102814

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lycksele kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lycksele kommun: