Nämndsekreterare
Osby kommun, Kommunstyrelseförvaltning / Administratörsjobb / Osby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Osby,
Östra Göinge,
Älmhult,
Markaryd,
Hässleholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Osby kommun, Kommunstyrelseförvaltning i Osby Osby kommun ligger i nordöstra Skåne, i hjärtat av Sydsverige med goda kommunikationer och naturnära boendemiljöer.
Söker du ett givande och intressant arbete med möjlighet att utvecklas i din roll? Då har vi jobbet du söker!
Som medarbetare är du en viktig del av dagens och framtidens utveckling. Vi finns där våra medborgare finns, vi påverkar och gör skillnad i människors vardag varje dag. Vi anser att vi har Sveriges viktigaste jobb!
I Osby kommun tar vi avstamp i en gemensam värdegrund i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra.
Vi kan - vi vill - vi vågar! Vågar du?
Publiceringsdatum2022-03-15ArbetsuppgifterSom nämndsekreterare kommer du huvudsakligen att ansvara för samordning av beslutsprocessen och det administrativa stödet i olika nämnder, utskott och beredningar. Du kommer att planera möten, upprätta kallelser, dagordningar och protokoll allt i enlighet med kommunallagens bestämmelser. Vid behov och backup kan du även komma att arbeta i övriga nämnder och styrelser som omfattas av kanslienhetens uppdrag.
Ditt huvuduppdrag blir att samordna beredningen av ärenden, kontrollera ärendeflöden, även att kontrollera och granska att rätt handlingar och ärenden finns tillgängliga i rätt tid och är kompletta innan utskick.
Du arbetar nära den politiska ledningen. I ditt uppdrag ingår därför att vara ett stöd till förtroendevalda samt till handläggare och chefer i deras arbete att ta fram beslutsunderlag. Kanslienheten är vägledande i administrativa processer. Du förväntas vara aktiv i arbetet med att utveckla kommunens administrativa rutiner, beslutsprocesser och kommunens centrala dokument- och ärendehanteringssystem.
Digitalisering är en viktig del av tjänsten och därför söker vi dig som är utvecklingsinriktad och räds inte de digitala utmaningarna.
KvalifikationerDu har en högskole-/universitetsutbildning med inriktning mot juridik, statsvetenskap, samhällsvetenskap, offentlig förvaltning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper om lagar och förordningar som styr offentlig förvaltning, särskilt i kommunallagen men också i förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen.
För att lyckas i rollen behöver du ha kunskap och förståelse för den kommunala organisationen och dess beslutsvägar. Det är därför meriterande om du arbetat med kvalificerat administrativt arbete i kommunal eller statlig verksamhet. Du behöver ha goda kunskaper och vana av att arbeta med modern teknik och det är meriterande om du har arbetat i digitala ärendehanteringssystem.
Du har ett starkt intresse för samhälls- och demokratifrågor. Du är bra på att samarbeta och du har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du kommer att arbeta nära politiken och vara ett stöd till ordföranden såväl innan, under som efter sammanträden i olika frågor. En stor del av ditt jobb handlar om kommunikation med andra, att vara konsultativ genom att stödja såväl förtroendevalda som tjänstemän i praktiska frågor kring ärendeberedningsprocessen och dess administration. Du behöver vara bekväm i att ha en framträdande roll där du talar inför och leder andra.
Som person är du ansvarsfull, noggrann, strukturerad, har ett serviceinriktat förhållningssätt och kan planera samt prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är analytisk, kan väga samman komplex information, kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt och kan uttrycka det svårbegripliga enkelt. Du har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter parallellt utan att tappa fokus och utför dina uppgifter med kvalitet även under tidspress. Du uttrycker dig mycket väl på svenska såväl muntligt som skriftligt och hanterar Officepaketet som en naturlig del i ditt arbete.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet vid tillsättandet av tjänsten och godkänd säkerhetsprövning är förutsättning för anställningen.
ÖVRIGT
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt.
Vi har valt rekryteringssätt och undanber oss därför, vänligt men bestämt, all kontakt med rekryteringsbolag.
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Osby kommun rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Osby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.
Om du blir kallad till intervju ber vi dig ta med betygshandlingar.
Vid eventuell anställning krävs registerutdrag från belastningsregistret.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2022-05-01 eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOsby kommun, Kommunstyrelseförvaltning
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "44/2022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Osby kommun (org.nr 212000-0902)
Arbetsplats Osby kommun, Kommunstyrelseförvaltning
Kontakt Ekonomichef
Gunnar Elvingsson
gunnar.elvingsson@osby.se 0479-528161 Jobbnummer 6435271
Observera att sista ansökningsdag har passerat.