Nämndsekreterare

Motala kommun, Teknisk serviceförvaltning / Administratörsjobb / Motala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Motala, Vadstena, Mjölby, Karlsborg, Linköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Motala kommun, Teknisk serviceförvaltning i Motala

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Tekniska serviceförvaltningen genomför varje dag samhällsviktigt arbete som att sköta gator, parker, fastigheter och idrottsanläggningar, städa, laga mat, hämta sopor, leverera vatten och rena avlopp. Förvaltningen har även en gemensam kundservice. Förvaltningens mål är att leverera rätt tjänst till rätt kvalité utifrån kundernas behov.

Vi söker nu en nämndsekreterare till förvaltningens stab


Publiceringsdatum
2022-03-03

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som nämndsekreterare blir att vara sekreterare i tekniska servicenämnden och Motala- Vadstena vatten och avfallsnämnd och upprätta kallelser, dagordning och protokoll m.m. Arbetet sker i nära samarbete med nämndens politiker, förvaltningschef och verksamhetschefer. Du kommer exempelvis vara med i nämndernas arbetsutskott, det innebär kontakt med förvaltningschefer och politiker inför möten om aktuella gemensamma ärenden. Du kommer även sammanställa kallelser, kalla berörda tjänstemän och föra minnesanteckningar/protokoll vid mötena.

I tjänsten som nämndsekreterare ingår rollen som arkivansvarig på förvaltningen. Som arkivansvarig på tekniska serviceförvaltningen säkerställer du att dokumenthanteringen inom förvaltningen är väl fungerande. Du styr upp, ger råd, stöd och utbildning till förvaltningens handläggare kring arkiveringsfrågor. Du ansvarar för att nämndernas dokumenthanteringsplan hålls uppdaterad, ser till att förvaltningens dokumentation förtecknas och utför gallring. Du är även förvaltningens representant i arbetet mot e-arkiv. Som stöd finns arkivarier i kommunens centralarkiv.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är högskoleutbildad, gärna med arkiv- eller statsvetenskaplig inriktning, eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig. Arbetslivserfarenhet inom arkivområdet och som nämndssekreterare är meriterande.

Det är viktigt att du har god förståelse för hur en politikerstyrd organisation fungerar och det är meriterande om du har kännedom om de kommunala regelverken. Vidare behöver du vara noggrann, ha förmåga att skapa ordning och struktur, ha en utpräglad servicekänsla och förmåga att agera självständigt likväl som att arbeta i grupp. Du ska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Du har ett digitalt arbetssätt då vi har digital ärende- och nämndshantering.

ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringsperioden.

Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Motala kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Motala kommun, Teknisk serviceförvaltning

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "TSF 4/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Motala kommun (org.nr 212000-2817)

Arbetsplats
Motala kommun, Teknisk serviceförvaltning

Kontakt
Förvaltningschef
Fredrik Feldt
0141-225057

Jobbnummer
6400288

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Motala kommun, Teknisk serviceförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Motala kommun, Teknisk serviceförvaltning: