Nämndsekreterare
Kristinehamns kommun, Stöd, vård och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Kristinehamn
2022-02-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2022-10-04) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Stöd, vård och omsorgsförvaltningen i Kristinehamn Vill du arbeta i demokratibranschen med både sociala frågor och samhällsfrågor? Nu söker vi en nämndsekreterare som vill utveckla både sig själv och vår verksamhet på en arbetsplats där det finns utrymme att växa!
Som nämndsekreterare kommer du att ingå i stab och ledning på stöd, vård och omsorgsförvaltningen och vara underställd förvaltningschefen. Staben hanterar, förutom nämndadministration, bland annat arkivfrågor, fordon, fastighetsfrågor, systemförvaltning, anhörigstöd och volontärarbete, intern tillsyn samt utvecklingsfrågor.
Stöd, vård och omsorgsförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning och verkställighet av insatser inom äldreomsorg samt funktionsstöd. I förvaltningen arbetar runt 750 medarbetare inom verksamheterna äldreboende, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor.
Vi kommer att erbjuda dig ett spännande och utvecklande arbete i en trivsam arbetsmiljö med engagerade medarbetare.
Publiceringsdatum2022-02-21ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara som protokollförande sekreterare vid nämndens olika sammanträden inklusive att ansvara för nämndernas kalendarium och ärendeberedning. Du samordnar och kvalitetssäkrar både underlag och ärendeprocessen.
Du deltar i det dagliga administrativa arbetet som kan innefatta diarieföring, ekonomiadministration och arkivarbete m.m. I uppdraget ingår också att säkerställa lämplig och laglig delegationsordning. Även vissa utredningsuppdrag kan bli
aktuella. Du kommer finnas i ett nära samarbete och som stöd till både politik och förvaltningsledning.
Du blir även en del av kommunens och länets nätverk för nämndsekreterare. Du kommer att ha ett extra tätt samarbete med nämndsekreteraren för nämnden för arbete, kompetens och välfärd då de två förvaltningarna delar lokaler och samverkar i många frågor.
KvalifikationerVi vill att du som söker har högskoleutbildning med inriktning mot statsvetenskap, rättsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Att ha läst socialrätt och/eller offentlig rätt är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete med nämndadministration i offentlig verksamhet. Du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift, har mycket god datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet.
Som person är du initiativrik och kan arbeta självständigt, men har också god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Du behöver vara strukturerad och utvecklingsinriktad. Befattningen ställer krav på att du kan ha många arbetsuppgifter i gång samtidigt, ibland under tidspress. Arbetsgivaren kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.
Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.
Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristinehamns kommun, Stöd, vård och omsorgsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1095796".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kristinehamns kommun (org.nr 212000-1868)
Arbetsplats Kristinehamns kommun, Stöd, vård och omsorgsförvaltningen
Kontakt Förvaltningschef
Eva Lotta Lindskog
evacharlottak.lindskog@kristinehamn.se 0550-88633 Jobbnummer 6365270
Observera att sista ansökningsdag har passerat.