Nämndsekreterare

Karlstads kommun / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlstads kommun i Karlstad, Torsby eller i hela Sverige

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!

Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 550 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten, gator, parker, lekplatser, skogsmark och den interna servicen som städ, tryckeri, fordon och konferens. Vi utvecklar infrastrukturen, bygger nya skolor och har hand om kommunens naturområden och fastigheter.



Du kommer att tillhöra informationsenheten på staben för de tekniska förvaltningarna och Karlstads parkerings AB:s.

Informationsenheten består av 12 medarbetare som jobbar inom nämndadministration, registrering och kommunikation. Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsplats med engagerade kollegor som hjälps åt och som gillar att gå till jobbet.

Publiceringsdatum
2021-12-02

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara en av tre nämndsekreterare på staben för de tekniska förvaltningarna och ditt huvudsakliga ansvarsområde är teknik- och fastighetsnämnden samt Karlstads parkerings AB:s styrelse. Som nämndsekreterare har du en betydelsefull roll i förvaltningen då du utgör en länk mellan förvaltningschef, handläggare och politiker. Du har ansvar för hela ärendeprocessen från inkommen/upprättad handling till arkivering och arbetar digitalt genom hela processen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:

- Sekreterare vid teknik- och fastighetsnämndens och arbetsutskottets samt Karlstads parkerings AB:s styrelses sammanträden
- Årsplanering av sammanträden
- Protokollföring vid sammanträden
- Ansvar för administration av beslutsunderlag och expediering av beslut
- Stöd och utbildning i nämndadministrativa frågor till handläggare, chefer och förtroendevalda
- Publicering av handlingar och beslut
- Hantering av arvoden till förtroendevalda
- Hantering av e-förslag

Inom arbetsgruppen tar vi ett gemensamt ansvar för våra arbetsuppgifter vilket innebär både verksamhetsutveckling och att det vid behov kan ingå andra arbetsuppgifter för att täcka upp för varandra.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från att ha arbetat som nämndsekreterare, kommunsekreterare eller annan roll som vi kan bedöma likvärdig. Vi ser även gärna att du tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation. Har du dessutom högskoleutbildning inom exempelvis offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annan utbildning/kurs som skapar mervärde för tjänsten så ser vi det som meriterande. Det är även bra om du har god kännedom om de lagar som styr vår verksamhet, som bland andra kommunallagen och offentlighets- och sekretesslagen.

För att trivas i rollen behöver du vara van att arbeta digitaliserat och är noggrann och kvalitetsmedveten i din natur. Du är serviceinriktad och tar själv initiativ till att skapa kontakter och bygga relationer som möjliggör ett gott samarbete. Vidare har du lätt att anpassa dig efter förändrade omständigheter och är strukturerad även under arbetstoppar. Det är självklart för dig att ha ordning och reda och trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar och planera för dina uppgifter och hur de passar in i ett större sammanhang. Tillsammans med dina kollegor tar du ansvar för att utveckla verksamheten och är nytänkande både hos dig själv och dina kollegor.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Löpande urval
Vi kommer löpande göra urval och hålla intervjuer, så dröj inte med din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Karlstads kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Karlstads kommun (org.nr 212000-1850)

Arbetsplats
Teknik- och fastighetsförvaltningen

Kontakt
Arvid Dahlgren, kommunikationschef
054-540 70 23

Jobbnummer
6147040

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlstads kommun: