Nämndsekreterare
Kungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm i Kungälv I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!
Enheten för kommunkansli ansvarar för kommunövergripande registratur, sekretariat, upphandling, juridiskt stöd, överförmyndarverksamhet, digitaliserings - och systemförvaltarfrågor samt näringslivsfrågor. Enheten har 30 anställda varav fyra är nämndsekreterare och en nämndsekreterare/utredningssekreterare.
Publiceringsdatum2020-04-27ArbetsuppgifterEn av våra nämndsekreterare har nu gått vidare och vi söker därför en ersättare. Tjänsten är en visstidsanställning på ett år men det finns goda möjligheter att det kan bli en fast anställning.
Som nämndsekreterare fungerar du som specialist på de juridiska, organisatoriska och administrativa processer som tjänsten omfattar. Vi ger råd, service och internutbildning till tjänstemän och politiker, samt deltar på politiska sammanträden och presidieberedningar.
Du upprättar kallelser och skriver protokoll med vårt digitala ärendehanteringssystem, public 360, som stöd.
I arbetet ingår bland annat kvalitetsgranskning av beslutsunderlag, ärendebevakning, planering av sammanträden och support gällande ärendeprocesserna. I tjänsten ingår också utveckling och omvärldsorientering inom området tillsammans med kommunens övriga nämndsekreterare. Arbetet innebär mycket kontakter med förtroendevalda, handläggare och i viss mån med media och medborgare.
Önskat tillträde: Så snart som möjligt dock senast den 17 augusti 2020.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleexamen inom samhällsvetenskap, juridik eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.
Du har goda kunskaper i kommunalrätt och kännedom om en myndighets ärendehantering samt vilka lagar som ska följas.
Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt både i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete på en statlig eller kommunal myndighet.
Intresse för, och kunskap om, samhällsfrågor är en förutsättning för att lyckas i rollen.
Erfarenhet av digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem samt erfarenhet av kommunalt nämndarbete är meriterande.
Du ska ha mycket god datorkunskap och behärska Office-paketet.
Du ska ha god samarbetsförmåga och dessutom kunna arbeta självständigt under eget ansvar.
Du är serviceinriktad, lösningsfokuserad, ansvarsfull och kan leverera i tid.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Vikariat på 1 år Tidsbegränsad anställning, tillträde: Önskat tillträde så snart som möjligt dock senast den 17 augusti 2020.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A950459".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kungälvs kommun (org.nr 212000-1371)
Arbetsplats Kungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm
Jobbnummer 5204273
Observera att sista ansökningsdag har passerat.