Nämndsekreterare

Ronneby kommun, Kanslienheten / Administratörsjobb / Ronneby
2020-04-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2021-01-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Ronneby, Karlskrona, Karlshamn, Tingsryd, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ronneby kommun, Kanslienheten i Ronneby

Hos oss i den moderna kurorten Ronneby kan du bli delaktig i utvecklingen av ett hållbart samhälle med människan i fokus. Ronneby kommun har ca 29 600 invånare och ligger attraktivt mellan skog och hav. Vi har bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.

Inom kommunen jobbar 2 300 anställda för att ge bästa möjliga service till våra invånare, besökare och företagare.

En av enheterna på Kommunledningsförvaltningen är kanslienheten. En kommande tjänstledighet gör att vi nu söker en vikarierande nämndsekreterare. Vill du bli en av oss?




Publiceringsdatum
2020-04-09

Arbetsuppgifter
I Ronneby kommun är alla nämndsekreterarna samlade i ett centralt nämndsekretariat. Du kommer att arbeta med huvudinriktning mot en nämnd. Det ingår dock att kunna ersätta sekreteraren i andra nämnder vid behov och det kan bli förändringar i vilken/vilka som är din huvudnämnd/-er.
Som nämndsekreterare är du ansvarig för nämndens ärendehantering. Det innebär uppgifter som diarieföring, sammanställning och utskick av kallelser, protokollskrivning, expediering av beslut, arkivering mm. I uppdraget ingår också att bevaka att ärenden kommer upp för beslut samt kvalitetsgranska beslutsunderlagen till nämnden. Du arbetar nära kommunens tjänstemän och politiker med särskild tyngd på att bistå nämndsordföranden.
I arbetet ingår även att ansvara för hanteringen av kallelse och protokollföring i utskott och något utav kommunens råd.

Kommunen använder sig av dokument- och ärendehanteringssystemet Ciceron med inriktningen mot en helt digital ärendehanteringsprocess. Som nämndsekreterare kommer du vara en del i utvecklingen av nämndernas ärendehantering.



Kvalifikationer
Du skall ha för tjänsten lämplig högskoleutbildning eller förvärvat nödvändiga kvalifikationer genom att ha arbetat som nämndsekreterare. Du har kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt offentlighets- och sekretessbestämmelser. Då arbetet innebär att behandla och producera formella texter är det av största vikt att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och har förmåga att formulera dig snabbt och precist i skrift.

Det är viktigt att du kan organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt hålla tidsgränser. Kunskap och erfarenhet av att arbeta med IT som verktyg för administration och verksamhetsutveckling är meriterade.

Vi förutsätter att du som person är strukturerad, kvalitetsmedveten och stresstålig. Du har känsla för service, är självgående men har samtidigt lätt för att samarbeta med andra.

ÖVRIGT
Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning och för etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ronneby kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande vill vi att du ansöker via den digitala länken.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, upphör: 2021-01-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ronneby kommun, Kanslienheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A946707-2020-12".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ronneby kommun (org.nr 212000-0837)

Arbetsplats
Ronneby kommun, Kanslienheten

Jobbnummer
5185406

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ronneby kommun, Kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ronneby kommun, Kanslienheten: