Nämndsekreterare
Lindesbergs kommun, Kanslienheten / Administratörsjobb / Lindesberg
2020-03-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2023-12-18) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Lindesberg,
Nora,
Örebro,
Ljusnarsberg,
Skinnskatteberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, Kanslienheten i Lindesberg Kanslienheten är en central stödfunktion som arbetar med att ge stöd och service till politiska företrädare, medborgare och chefer i organisationen. Till vår enhet söker vi nu en nämndsekreterare. Du kommer vara ett efterfrågat stöd i kommunen och vi söker dig som vill ha ett varierande uppdrag med starkt utvecklingsfokus!
Endast 35 minuter med bil från Örebro finns Lindesberg! Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Som anställd får du friskvårdsbidrag eller motionstimme. Du har möjlighet att leasa förmånscykel och kan semesterväxla för att få fler semesterdagar. Självklart har du även flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans.
Publiceringsdatum2020-03-06ArbetsuppgifterSom nämndsekreterare ansvarar du för sekreterarskapet vid olika politiska sammanträden, som exempelvis socialnämnden och barn- och utbildningsnämnden. Du skriver protokoll och ansvarar för att sammanställa och skicka ut handlingar inför sammanträdet. Arbetet innehåller olika administrativa uppgifter som exempelvis kvalitetssäkring av tjänsteskrivelser samt att stötta handläggare och chefer i frågor som berör ärendeprocessen. Du är även ett stöd till våra förtroendevalda före, under och efter sammanträdet. Utöver sekreteraruppdraget ingår även andra för kansliet förekommande arbetsuppgifter såsom diarieföring, bevakning av förvaltningsbrevlåda samt utlämnande av allmän handling.
KvalifikationerVi söker dig som har avslutad eller pågående utbildning inom offentlig förvaltning eller juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Arbetslivserfarenhet som nämndsekreterare, registrator eller erfarenhet av handläggning/myndighetsutövning är meriterande. Kunskaper och erfarenhet från arbete med dataskyddsförordningen är meriterande.
Du har lätt för att uttrycka dig skriftligt och muntligt, god administrativ förmåga samt goda IT-kunskaper. Du har en förmåga att kunna organisera, prioritera och strukturera arbetsuppgifterna på ett enkelt och effektivt sätt. Samarbetsförmåga och förmåga att ge god service är också viktiga egenskaper för att lyckas i tjänsten.
Är du en strukturerad och noggrann person som har ett genuint intresse av den demokratiska processen? I så fall är du den vi söker!
ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tjänsten är ett vikariat och omfattar ca 1 år, med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde snarast eller enligt ök. Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLindesbergs kommun, Kanslienheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS:A 2020/4".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015)
Arbetsplats Lindesbergs kommun, Kanslienheten
Jobbnummer 5136111
Observera att sista ansökningsdag har passerat.