Nämndsekreterare

Arboga kommun / Administratörsjobb / Arboga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Arboga, Kungsör, Köping, Hallstahammar, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arboga kommun i Arboga

Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga.
Kommunen har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. Vårt arbete genomsyras av värdeorden Professionalism, Uthållighet, Mod och Innovation.
Välkommen du också!

Barn- och utbildningsförvaltningen söker dig som vill ha ett omväxlande och utmanande arbete där du kan vara med och påverka såväl verksamheten som din egen utveckling.

Barn och utbildningsnämnden ansvarar för kommunens verksamheter inom utbildningsområdet: förskola, förskoleklass, fritidshem, grundskola, grundsärskola, gymnasieskola, vuxenutbildning och yrkeshögskoleutbildningar. Tjänsten som nämndsekreterare är centralt placerad på förvaltningen tillsammans med kollegor med olika uppdrag såsom kvalitetsutvecklare, ekonomi-, HR- och barnomsorgsassistenter och verksamhetschefer. Avdelningen ansvarar för såväl daglig administration som beslutsunderlag för beslut i förvaltningsledning och ansvarig nämnd. Vi kommer från hösten 2020 att ha vårt förvaltningskontor i nyrenoverade lokaler i Rådhuset i centrala Arboga. Samtliga förvaltningar i kommunen finns i Rådhuset och det är nära till kollegor i andra förvaltningar.

Publiceringsdatum
2020-02-14

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som nämndsekreterare är händelserikt med delaktighet i hela ärendehanteringen inom barn- och utbildningsförvaltningen. Du kommer bland annat att vara sekreterare och huvudregistrator i barn- och utbildningsnämnden, handlägga egna ärenden av skiftande karaktär samt vara ett stöd till handläggare och förtroendevalda.

Tillsammans med förvaltningschef och nämndordförande förbereder du nämndsammanträden och andra möten i förvaltningen, dokumenterar vid nämndsammanträden och andra protokollförda möten. Tjänsten innebär att du har en nyckelroll när det gäller samordning och administration för ärendeprocessen till nämnd. Kontakt med medborgare ingår som en naturlig del i arbetet och du fungerar som ett stöd för verksamheten i frågor som rör offentlighet och sekretess.

Du deltar i förvaltningens och det kommungemensamma arbetet kring GDPR-frågor.

Kvalifikationer
Du har utbildning motsvarande högskole- eller universitetsutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Det är meriterande om du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig sektor. Det är även meriterande om du har kunskaper i dokument- och ärendehanteringssystem W3D3.

Du ska ha goda datakunskaper (office-programmen). Då arbetet innebär att vara ansvarig för skriftliga formuleringar av beslut är det viktigt att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig väl i skrift.

Du ansvarar självständigt för nämndprocessens olika steg, det innebär att du som person har god förmåga att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Det är viktigt att du har förmågan att se helheten utan att tappa detaljer. Det finns perioder i nämndprocessen då arbetsbelastningen kan vara hög, varför din förmåga att hantera stress är viktig.

Du är serviceinriktad, har ett positivt förhållningssätt och är tillmötesgående i kontakten med förtroendevalda, kollegor och medborgare.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid, tillsvidare. Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Kontaktperson för detta jobb
Verksamhetschef Britt-Marie Deubler telefon 0589-871 65
E-post britt-marie.deubler@arboga.se

Facklig företrädare
Vision Marina Lundgren telefon 0589-870 21

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2020-02-29.
Ansöker gör du via extern webbplats: www.hrsupporten.se/arboga.php
Refnr 251/20.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss all kontakt från annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arboga kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "251/20".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arboga kommun (org.nr 212000-2122)

Jobbnummer
5098721

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arboga kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arboga kommun: