Nämndsekreterare

Halmstads kommun, Fastighetskontoret / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Fastighetskontoret i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Fastighetskontoret ansvarar för kommunens samlade lokalförsörjning och arbetar med frågor som rör drift, förvaltning och underhåll av kommunens fastigheter. Vidare verkställer vi uppdrag när det gäller ny-, till- och ombyggnationer samt hanterar bostadsanpassningsbidrag.




Publiceringsdatum
2020-01-23

Arbetsuppgifter
Du har huvudansvar för nämndadministration utifrån planering och sammanställning av handlingar till nämnden, samt är sekreterare i presidie- och nämndssammanträden. Som nämndsekreterare genomför, samordnar och stödjer du förvaltningens arbete med ärendehantering, nämndadministration, diarieföring, arkivering samt dokumenthantering.
I uppdraget ingår även att vara fastighetskontorets registrator. Som registrator registrerar och diarieför du in- och utgående post samt övriga allmänna handlingar.

I rollen som nämndsekreterare ingår numera också ett samordningsansvar för förvaltningens arbete med verksamhetsplanering och att du genomför regelbundna uppföljningar av fastighetsnämndens verksamhetsplan. Du ansvarar för att det finns effektiva rutiner och processer för ditt arbete, samt säkerställer dess kontinuerliga utveckling.
Tjänsten som nämndsekreterare ingår i ledningsgruppen där du också är sekreterare.
Du kommer vara kontaktperson för internbeställningar samt göra förvaltningsspecifika uppdateringar på intranätet.
I rollen ingår även att vara samordnare för GDPR-frågor.



Kvalifikationer
För att lyckas i denna tjänst har du högskoleutbildning med inriktning statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du en examen från högskolan är detta meriterande.

Du har minst ett års arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning, med liknande arbetsuppgifter. Fördel är om du har kunskap om kommunlagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen, samt erfarenhet av politisk styrd verksamhet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i systemen Ciceron och Stratsys.

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Önskvärt om du även har kunskaper i annat språk, gärna engelska. God datavana är ett krav.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Halmstads kommun, Fastighetskontoret

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C34585 - 2020".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)

Arbetsplats
Halmstads kommun, Fastighetskontoret

Jobbnummer
5057580

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Fastighetskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Fastighetskontoret: