Nämndsekreterare

Göteborgs Stad , Lokalförvaltningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , Lokalförvaltningen i Göteborg

Lokalförvaltningen är en av Göteborgs Stads fastighetsorganisationer och en av Sveriges största offentliga fastighetsförvaltare med lokalytor på över två miljoner kvadratmeter. Vår vision är att vara en ledande byggherre och fastighetsförvaltare med göteborgarnas bästa för ögonen. Att vistas i en miljö där man mår bra är en självklar rätt vare sig man är två, trettio eller nittio år - våra 400 medarbetare bygger och förvaltar miljöer att utvecklas, trivas och åldras i. Vårt uppdrag är att bygga, anpassa och förvalta bland annat skolor, förskolor, äldreboenden och boenden med särskild service. Arbetet sker i nära samarbete med våra kunder. Besök gärna www.goteborg.se/lokalforvaltningen




Publiceringsdatum
2019-05-23

Arbetsuppgifter
Vår utvecklingsavdelning fungerar i huvudsak som ett stöd till förvaltningsledningen och till verksamhetsavdelningarna. Här arbetar medarbetare som utvecklingsledare, controllers, kompetenser inom IT samt medarbetare inom nämnd- och förvaltningsadministration. Nämnd- och förvaltningsadministrationen arbetar framförallt med att se till att arbetet kring
nämndsammanträden fungerar, att diarium och arkiv upprätthålls enligt de lagar och regler som finns samt bidrar till förvaltningens utveckling.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som nämnd sekreterare kommer att vara att samordna och administrera ärenden till och från nämnd/presidium i nära samarbete med förvaltningsdirektören och övriga i förvaltningens ledningsgrupp. Du är sekreterare vid bland annat presidiemöten och nämndsammanträden och ger god service till våra politiker i frågor som bl.a. rör mötenas struktur och lagefterlevnad.

Du förväntas driva utvecklingen av förvaltningens process för ärendehantering och också vara aktiv i utvecklingen av stadens system för ärendehantering. Likaså bidrar du till att kvalitetssäkra och utveckla förvaltningens beslutsprocesser utifrån nämndens delegationsordning. Du ansvarar för det IT-system i vilket nämndhandlingarna publiceras och för att nämndadministrationen kontinuerligt utvecklas. I rollen ingår också att vara ett administrativt stöd till direktör och förvaltningsledning och att på eget initiativ utveckla och förbättra förvaltningsadministrationen till stöd för nämnd och direktör. Du deltar aktivt i avdelningens utvecklingsarbete.

Vem blir din chef?
Mikael Sandströms ledarskap bottnar i en starkt humanistisk människosyn och kännetecknas av en blandning mellan rörelse och eftertanke, skratt och seriositet. Hans försöker genom sin kommunikation förmedla kravställande tydlighet med medmänsklig omtanke. Under Mikaels ledning ges du stort förtroende då hans vardag vilar på tilliten till sina kollegor. Du förväntas därför ta stort ansvar för både dina egna arbetsuppgifter såväl som för din påverkan på omgivningen. Som obotlig optimist ligger Mikaels humör på en hög lägsta nivå. Mikaels drivkraft är att ur ett helhetsperspektiv utveckla verksamheten och sig själv genom sina medarbetare.




Kvalifikationer
Vilka förväntningar har vi på dig?
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, helst med inriktning mot offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har dessutom några års erfarenhet av liknade arbete i offentlig verksamhet och är van att hantera frågor som berör en myndighets offentlighet och sekretess.

Det är betydelsefullt att du kan arbeta självständigt men också att du har en god samarbetsförmåga. Din roll kräver erfarenhet av att ha arbetat både konsultativt och kundorienterat. Du har god kommunikativ förmåga och uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift. Som person är du strukturerad, serviceinriktad, utvecklingsorienteradprestigelös och noggrann. Uppdraget ställer krav på att du kan ha många arbetsuppgifter i gång samtidigt, ibland under tidspress. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykel förmåner. Vi på Lokalförvaltningen arbetar för ett Hållbart arbetsliv. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om
annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-13
Ange följande referens när du ansöker: A567580 - Kopia
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Sandström mikael.sandstrom@lf.goteborg.se 031-365 06 02

Företag
Göteborgs Stad , Lokalförvaltningen

Adress
Göteborgs Stad , Lokalförvaltningen
Box 5163
40226 Göteborg

Kontorsadress
Lillhagsparken 13

Jobbnummer
4815248

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad , Lokalförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad , Lokalförvaltningen: