Nämndsekreterare

Skellefteå kommun, socialkontoret / Administratörsjobb / Skellefteå
2019-02-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2022-03-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, socialkontoret i Skellefteå

Ekonomi- och kvalitetsutveckling (EKU) är en del av socialkontorets centrala stab. Staben leds av förvaltningens chefcontroller som ingår i förvaltningens ledningsgrupp. EKU ger stöd till socialkontorets verksamheter inom området ekonomi, kvalitet och utveckling. Den centrala staben är förvaltningschefens instrument för att styra, leda och utveckla verksamheten.


Publiceringsdatum
2019-02-15

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare kommer du att medverka när socialnämnden, RÅFF (rådet för förebyggande av funktionshinder), KPR (kommunala pensionärsrådet) och HÖK (politisk styrgrupp för huvudöverenskommelse) sammanträder. Tillsammans med en kollega ansvarar du för ärendehanteringen från att ärendet väcks till det att nämndens beslut är expedierat.

Du ansvarar också för att alla handlingar diarieförs och distribueras till ledamöterna/mötesdeltagarna enligt de riktlinjer, rutiner och kommunövergripande policys som arbetats fram. Det finns även en administrativ del där du arbetar med postöppning, registrering och arkivering. I uppdraget ingår att samordna, effektivisera och kvalitetssäkra ärendeflödet inför, under och efter respektive sammanträde.

I arbetet ingår även att utarbeta protokoll, distribuera och expediera handlingar, boka möten samt andra förekommande arbetsuppgifter inom enheten.


Kvalifikationer
Ekonomisk-, samhälls- eller juridisk utbildning, lägst på gymnasienivå. Akademisk utbildning inom juridik, statsvetenskap, rättsvetenskap eller jämförbart område är meriterande. Genom adekvat utbildning eller minst ett års arbetslivserfarenhet har du kunskap om lagstiftning rörande offentlighet och sekretess.

Du har goda kunskaper i att uttrycka dig i skriftligt och har minst två års erfarenhet från arbete med likartade krav och hantering av dokument i Word. Du har även grundläggande kunskaper i Excel, Powerpoint, Adobe och Outlook. Datakörkort är meriterande. Viktiga egenskaper är att du är noggrann, strukturerad, serviceinriktad samt har prioriterings- och samarbetsförmåga.

ÖVRIGT
På socialkontoret är människan i centrum. Vi får dagligen dela glädje och sorg med äldre, personer med funktionsnedsättning, personer med missbruksproblem, barn, ungdomar och deras familjer. Cirka 3 700 anställda inom äldreomsorgen, stöd och service samt individ- och familjeomsorgen ger omvårdnad och trygghet till dem som behöver stöd, råd och hjälp. Med empati, kunskap och engagemang bidrar vi till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Vi är samhällsbyggare och våra ledord är professionalitet, engagemang och framsynthet.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-03
Ange följande referens när du ansöker: A851555/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Eriksson 0910-73 50 00
Jenny Forsell 0910-73 50 00

Företag
Skellefteå kommun, socialkontoret

Adress
Skellefteå kommun, socialkontoret
Skellefteå kommun
93185 Skellefteå

Kontorsadress
Stadshuset Trädgårdsgatan 6 Skellefteå

Jobbnummer
4615836

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skellefteå kommun, socialkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skellefteå kommun, socialkontoret: