Nämndsekreterare

Sollentuna Kommun Vård- och omsorgskontoret / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Vård- och omsorgskontoret i Sollentuna

Sollentuna är en kommun som växer och utvecklas. Vi blir cirka 1000 personer fler varje år och är nu över 72 000 invånare. Sollentuna kommun har cirka 2 700 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar alltid efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Välkommen till oss!

Vård- och omsorgskontoret ansvarar för äldreomsorgen och omsorgen om personer med funktionsnedsättning i Sollentuna kommun. Kontoret är en beställarorganisation med ca 70 anställda.

Vi söker en nämndsekreterare som vill arbeta nära de politiska besluten i vård- och omsorgsnämnden, i en kvalificerad administrativ roll.

Dina arbetsuppgifter Som nämndsekreterare samordnar du kontorets arbete gentemot nämnden och sköter de nämndadministrativa uppgifterna. I det ingår till exempel att hålla bevakningslistan för ärenden uppdaterad, upprätta kallelser, föra protokoll under sammanträden och expediera beslut.

Du är också sekreterare i det kommunala funktionshinderrådet och det kommunala pensionärsrådet. Nämnden och funktionshinderrådet har sina sammanträden på kvällstid.

Arbetet innebär många kontaktytor: internt på kontoret, andra förvaltningar och nämndpolitiker.

I arbetet ingår också att vara ett stöd till handläggare i dokumenthanterings- och nämndfrågor och att svara för att nämnden uppfyller bestämmelserna som finns på det offentligrättsliga området.

Du kommer att handlägga vissa ärenden samt svara för visst administrativt chefsstöd.

En del av dina arbetsuppgifter förutsätter ett nära samarbete med registrator, och du kommer att fungera som vikarierande registrator vid behov.

Andra arbetsuppgifter inom områdena administration och stöd till kontoret kan också bli aktuella och arbetsuppgifterna kan till viss del variera över tid, beroende på kontorets behov och din kompetens.

Vi vill att du aktivt deltar i kontorets utvecklingsarbete samt tar ett särskilt ansvar för utveckling inom det egna arbetsområdet.

Kvalifikationer Vi söker dig som har för tjänsten lämplig eftergymnasial utbildning, till exempel med samhällsvetenskaplig, administrativ eller juridisk inriktning, eller som har förvärvat nödvändiga kvalifikationer genom att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter.

Du har goda kunskaper i kommunalrätt och god kännedom om en myndighets ärende- och dokumenthantering samt vilka lagar som ska följas. Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt i tal och skrift.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och det är en fördel om du har intresse för nämndens ansvarsområden.

Erfarenhet av arbete på en statlig eller kommunal myndighet och erfarenhet av kommunalt nämndarbete är en merit.

Du ska ha mycket goda datakunskaper och behärskar Office-paketet. Du har erfarenhet av att använda olika datasystem och av att använda moderna ärende- och dokumenthanteringssystem. Sollentuna kommun använder Public 360.

Du ska ha god samarbetsförmåga, kunna arbeta självständigt under eget ansvar, vara ansvarsfull, noggrann och serviceinriktad. Du ska vara flexibel och kunna ta tag i stort som smått.

Det är en fördel om du är utvecklingsinriktad, ser helheten och har en god pedagogisk förmåga eftersom vi vill fortsätta det utvecklingsarbete som vi har påbörjat inom området nämndadministration och dokumentation.

Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder Vi erbjuder ett ansvarsfullt och stimulerande arbete med många kontaktytor, på ett kontor med engagerade och kompetenta medarbetare.

Anställning Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi vill att du börjar snarast efter överenskommelse.

Ansökan Vi vill ha din ansökan senast 17 februari 2019.

Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, eftersom vi kommer att påbörja intervjuer redan under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid / tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-02-01

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Salomonsson, t.f. förvaltningschef 08-579 215 07

Företag
Sollentuna Kommun Vård- och omsorgskontoret

Adress
Sollentuna Kommun Vård- och omsorgskontoret
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs Torg 1

Jobbnummer
4589542

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun Vård- och omsorgskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun Vård- och omsorgskontoret: