Nämndsekreterare

Uddevalla kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb / Uddevalla
2018-10-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2020-07-06) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Uddevalla, Munkedal, Färgelanda, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uddevalla kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen i Uddevalla

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.

I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.

Liv, lust och läge blir livskvalitet i Hjärtat av Bohuslän!




Publiceringsdatum
2018-10-30

Beskrivning
Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för en stor del av den offentliga miljön och är också en viktig part i samhällsutbyggnaden.

Förvaltningen kännetecknas av professionell kompetens och god service. Samhällsbyggnadsförvaltningen ska skapa förutsättningar för Uddevalla som en attraktiv kommun.

På Samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar vi med att utveckla, bygga och ta hand om Uddevalla idag och imorgon. När vi bygger samhället gör vi det ur både ett kortsiktigt och ett långsiktigt perspektiv - det gör att vi även måste ta ansvar för kommande generationer. Det vi ofta uttrycker är att vi ska bygga det hållbara samhället, socialt, ekonomiskt och ekologiskt för att skapa livskvalitet för våra medborgare.

Vårt mål är att bygga en effektiv samhällsbyggnadsprocess genom en tydlig struktur, effektiva processer i alla led samt arbeta med ständigt förbättringsarbete för att vara med och driva samhällsutvecklingen.

Samhällsbyggnadsförvaltningens avdelning för Verksamhetsstöd söker nu en driven och engagerad nämndsekreterare. Inom avdelningen jobbar vi övergripande med gemensamma arbetsuppgifter där var och en har sitt huvudfokus.

Ditt uppdrag
Rollen som nämndsekreterare är central för organisationen och innebär kontinuerlig kontakt med politiker och tjänstemän. Som nämndsekreterare fungerar du som "spindeln i nätet" och ansvarar för att koordinera samhällsbyggnadsnämndens ärenden. Du leder politiker och tjänstemän rätt vad gäller de formella vägarna inom kommunen.

I tjänsten ingår också ett kommunövergripande arbete med ärendehantering och att ge stöd och utbildning inom området.

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär förberedelser av kallelser och handlingar inför beredning och nämndens sammanträden samt protokollföring. Du kvalitetssäkrar in- och utflödet av ärenden samt upplägg och innehåll i tjänsteskrivelser och andra beslutsunderlag till nämnden. Tillsammans med andra funktioner för verksamhetsstöd delar du ansvaret att utveckla ärendeprocessen. I tjänsten ingår också att ge stöd och utbildning inom ditt ansvarsområde samt att tillsammans med registraturen ansvara för förvaltningens diarium, arkiv och dokumenthanteringsrutiner. Ett visst utredningsarbete kan förekomma.

Kvalifikationer
Vi söker dig med bra ordningssinne och hög servicekänsla. Du är flexibel, noggrann och ansvarstagande. Att ha kundfokus är en självklarhet för dig och du har lätt för att skapa goda relationer med andra. Du bör trivas med ett ständigt pågående utvecklings- och förändringsarbete där du kan se och ta tillvara på förbättringsmöjligheter.

Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet som nämndsekreterare eller liknande uppdrag i en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift. Goda kunskaper inom förvaltningsrätt (förvaltningslag, kommunallag, arkivlag, offentlighets- och sekretesslag och tryckfrihetsförordning), Plan- och bygglagen eller anläggningslagen är önskvärt.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-14
Ange följande referens när du ansöker: 2018/491
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Aya Norvell, Administrativ chef 0522 69 58 11

Företag
Uddevalla kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Adress
Uddevalla kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen
Varvsvägen 1
45181 Uddevalla

Kontorsadress
Varvsvägen 1

Jobbnummer
4429641

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uddevalla kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uddevalla kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen: