Nämndsekreterare
Kommunledningskontor, Administrativa enheten / Administratörsjobb / Munkedal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Munkedal,
Uddevalla,
Färgelanda,
Lysekil,
Sotenäs eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunledningskontor, Administrativa enheten i Munkedal Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna då är du varmt välkommen till oss!
Munkedals kommun ligger perfekt mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till E6:an. Kommunen har ca 10 400 invånare, och inom kommunens organisation arbetar runt 1000 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur, från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter.
Publiceringsdatum2018-10-04BeskrivningNämndsekreteraren arbetar i ett team på den administrativa avdelningen inom kommunledningskontoret och är direkt underställd den administrative chefen.
Då kommunens politiska organisation förändras vid årsskiftet 2018/2019 pågår utformningen av den administrativa avdelningen.
Nämndsekreterarens huvudsakliga arbetsuppgift är ärende- och protokollshantering för nämnd vilket innefattar:
- förberedelse av ärenden till nämnd, i samarbete med chefer och ordförande
- deltagande i ärendeberedning inför nämndsmöte
- förberedelse av elektroniska kallelser samt publicering
- sekreterarskap vid nämndsmöten
- protokollföring och expediering av protokoll
Övriga uppgifter:
- delaktighet i arbetet med att utveckla och effektivisera kommunens administrativa rutiner och information
- visst utredningsarbete
- övriga tillkommande administrativa uppgifter
KvalifikationerVi har som krav att du har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning, alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Utbildning inom offentlig förvaltning är meriterande, liksom erfarenhet av kommunalt arbete och systemutveckling.
Du kommer ständigt att befinna dig i zonen mellan politik och förvaltning och det är därför fördelaktigt om du har insikt och erfarenhet av ärendeberedningsprocesser. Stor datorvana och intresse för att utveckla IT-stöd är en förutsättning då arbetet bedrivs elektroniskt. Du ska vara strukturerad, ha anpassningsförmåga samt trivas med att arbeta både självständigt och i grupp. God samarbetsförmåga, framåtanda och flexibilitet är egenskaper vi sätter stort värde på.
Ett krav är att du har mycket god förmåga att hantera det svenska språket i tal och skrift.
Välkommen med din ansökan senast den 16 oktober. Intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Medflyttarservice
Innebär ditt nya jobb en flytt för dig och din partner? Vi hjälper medflyttande till nytt jobb i ny livsmiljö. Servicen handlar främst om att stötta din partner i att hitta ett jobb i närområdet. Men det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, som till exempel barnomsorg, boende eller tips på föreningar och nätverk. För att få veta mer, kontakta gärna
agneta@medflyttarservice.se 0763-221793 eller gå in på
www.medflyttarservice.seMunkedals kommun ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt övereskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-16
Ange följande referens när du ansöker: 2018/135
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeter Berborn, administrativ chef 0524-18168
FöretagKommunledningskontor, Administrativa enheten
AdressKommunledningskontor, Administrativa enheten
Centrumtorget 5
45580 Munkedal
KontorsadressCentrumtorget 5
Jobbnummer 4383274
Observera att sista ansökningsdag har passerat.