Nämndsekreterare

Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Kramfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kramfors, Härnösand, Mark, Sollefteå, Timrå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen i Kramfors

Vi bryr oss. Om dig, varandra och alla andra. Det är med stolthet vi berättar om den vackraste av platser som formats av älven, havet, skogen, kulturen, världsarvet Höga kusten och skiftande epoker. Kramfors kommun blickar framåt, mot en framtid där vi fortsätter att generöst säga hej och välkommen hem till oss.

Vi vill vara den attraktivaste arbetsgivaren i regionen. 2016 blev vi utsedda till en av Sveriges 50 mest spännande arbetsgivare i offentlig sektor. 2017 finns vi med bland de 100 företag som erbjuder unika möjligheter till karriär och utveckling.




Publiceringsdatum
2018-09-05

Arbetsuppgifter
Arbetet som nämndsekreterare innebär att du tillsammans med kollegor på enheten kommer att arbeta med administrativa uppgifter kring sammanträden i våra kommunala nämnder eller bolag. Uppdraget är att säkerställa att de demokratiska processerna är enhetliga, rättssäkra och tydliga. I dina arbetsuppgifter ingår även att utföra utredningsarbete, handlägga ärenden av skiftande karaktär och delta i utvecklingsarbete av de administrativa processerna.

Du ger kommunens förvaltningar råd i frågor som rör offentlighet och sekretess samt dokumenthantering. Uppdraget kommer att variera utifrån de behov av stöd och service som finns. I arbetet kommer du att ha nära kontakt med förtroendevalda, förvaltningsledningar och handläggare.



Kvalifikationer
Vi söker dig med akademisk utbildning med samhälls- eller statsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Du är en noggrann, lösningsorienterad och drivande organisatör med god datorvana. Det är nödvändigt att du har lätt för att uttrycka dig i det svenska språket, både i tal och i skrift.

Det är meriterande med erfarenhet från kommunal nämnd- eller styrelseadministration samt om du har erfarenhet av dokumenthanteringssystem, eftersom du både förväntas stödja och utbilda andra i systemet. Det är även meriterande om du har erfarenhet med att arbeta i en digitaliserad process för nämnd- och styrelseärenden. Har du goda kunskaper om förvaltningslag, kommunallag, arkivlag, offentlighets- och sekretesslag och tryckfrihetsförordning ser vi även detta som meriterande.


ÖVRIGT
För att hålla en hög kvalitet i processen och ha en god kommunikation med dig som söker vill vi att du skickar din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas däremot vid begäran.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-26
Ange följande referens när du ansöker: A810598
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Hedman maria.hedman@kramfors.se 0612-801 48

Företag
Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen
Kramfors kommun
87280 KRAMFORS

Kontorsadress
87280 Kramfors

Jobbnummer
4331063

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen: