Nämndsekreterare

Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Älmhult
2018-09-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2023-12-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen i Älmhult

Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. År 2017 blev vi valda till Årets tillväxtkommun i Sverige. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla.

Kanslienheten tillhör kommunledningsförvaltningen, under kommunstyrelsen, och arbetar i huvudsak med samordning och administration kring den politiska organisationen, protokoll, ärendehantering, diarium och arkiv.


Publiceringsdatum
2018-09-03

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare kommer du ansvara för administrativa uppgifter rörande ärendehantering till kommunstyrelsen och olika nämnder. Du kommer i huvudsak vara sekreterare i kommunstyrelsens sammanträden som sker på dagtid och även vara sekreterare i kommunfullmäktige, kvällstid. Andra arbetsuppgifter är att informera och ge stöd i frågor gällande kommunens ärendehanteringssystem inom kommunen, verka för höjd kvalitet i ärendehanteringsprocessen samt andra kvalificerade administrativa uppgifter.

Du kommer ingå i en grupp med nämndsekreterare där du har flera kollegor som har samma typ av arbetsuppgifter som dig och där du är sammankallande för att hålla ihop kommunens gemensamma utvecklingsarbete vad gäller nämndsekreterarfunktionen.

Under hösten kommer vi att påbörja ett utvecklingsarbete inom kansliet för att effektivisera de administrativa processerna vilket innebär att du får stora möjligheter att vara med och påverka morgondagens kansli.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Juridisk eller samhällsvetenskaplig högskoleutbildning eller en bakgrund som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen, dataskyddsförordningen, offentlighet- och sekretesslagen.
• Erfarenhet av liknande arbete är meriterande.
• Gärna erfarenhet av diariesystemet evolution

Dina egenskaper
Vi söker dig som tycker om att vara spindeln i nätet. Du är organiserad, serviceinriktad och ansvarskännande. Du ska ha en vilja att själv ta ansvar för dina arbetsuppgifter samt bidra till det gemensamma utvecklingsarbetet. Det är viktigt att du kan strukturera ditt arbete och arbeta självständigt men du behöver också ha mycket god samarbetsförmåga och trivas i servicerollen. Du är kvalitetsmedveten och delar aktivt med dig av ny kunskap och idéer, så att verksamheten kan utvecklas. För rätt person kan detta vara starten på en framgångsrik karriär inom kommunal sektor. Är du jur. kand. kan du även få uppdrag att utföra rättsutredningar under handledning av en erfaren jurist.

Vi ser fram emot att du blir en av oss!


ÖVRIGT
Här kan du läsa mer om vår värdegrund: http://www.almhult.se/vardegrund

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-17
Ange följande referens när du ansöker: A809793/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Steen Ekstedt elisabeth.steen-ekstedt@almhult.se 0476-551 55

Företag
Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen
Box500
34323 Älmhult

Kontorsadress
Stortorget 1 34323 Älmhult

Jobbnummer
4324555

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älmhults kommun, Kommunledningsförvaltningen: